کد خبر: ۳۴۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024June 22
نایب رییس اتاق اصناف تهران:
نایب رییس اتاق اصناف تهران گفت :مردم شکایات متعددی از شرکت‌های اسباب‌کشی دارند. برخی از این شرکت‌ها از مردم کلاهبرداری‌های هنگفتی داشتند.
شفا آنلاین:اقتصاد>«مستاجران از یک‌سو با اجاره‌خانه‌ هنگفت مواجه هستند و از سوی دیگر برای جابه‌جایی اسباب خود باید رقم‌های نجومی را به شرکت‌های باربری بپردازند»؛ این را محمدرضا فرجی‌تهرانی، نایب رییس اتاق اصناف تهران می‌گوید. او معتقد است که مردم در بدترین شرایط اقتصادی هستند و عده‌ای سودجو قصد دارند با ارائه ارقام نجومی از مردم کلاهبرداری کنند.
به گزارش شفا آنلاین  معمولا همه‌ساله با شروع خرداد ماه فصل نقل‌وانتقال مستاجران نیز فرا می‌رسد. از یک‌سو برخی از صاحبخانه‌ها و از سوی دیگر شرکت‌های حمل اسباب منزل مستاجران را نقره داغ کرده‌اند به طوری که ارقام نجومی را به مستاجران پیشنهاد می‌دهند که معادل آن می‌توان چهار سکه طلا خرید.
در همین زمینه نایب رییس اتاق اصناف تهران با تایید این خبر گفت: مردم شکایات متعددی از شرکت‌های اسباب‌کشی دارند. برخی از این شرکت‌ها از مردم کلاهبرداری‌های هنگفتی داشتند. آنچه ما می‌دانیم این است که در حال‌حاضر شکایات بسیاری به اتحادیه حمل‌ونقل بار شهری شده که متاسفانه کلاهبرداری بزرگی در رابطه با حمل اسباب صورت می‌گیرد. همچنین شکایات بسیاری به سازمان تعزیرات و شورای حل اختلاف بابت اسباب‌کشی ارائه شده است اما تاکنون شاهد پیگیری جدی این موضوع نبودیم. به گفته محمدرضا فرجی‌تهرانی، شرکت‌های باربری که مجوز ندارند پول زور از مردم طلب می‌کنند. براساس برآوردها شرکت‌های مجوزدار برای چندین ساعت کار با بیش از هشت کارگر و چیدمان کامل منزل حدود ۳۰میلیون تا ۶۰ میلیون تومان بر حسب سختی کار و متراژ منزل پول دریافت می‌کنند اما با توجه به پرونده‌های شکایت، این افراد برای حدود سه ساعت کار، هزینه‌هایی بیش از ۱۵۰میلیون تومان را از مردم گرفتند که در صورت عدم پرداخت این مبالغ برخی اسباب مردم گرو گرفته شده و در برخی موارد هم گاهی درگیری فیزیکی صورت گرفته است. او ادامه داد: البته برخی از مردم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی دقیق و سهولت در روند اسباب‌کشی در سایت‌های اینترنتی این نوع شرکت‌های حمل‌ونقل شهری غیرمجاز را جست‌وجو می‌کنند و برخی افراد بدون مجوز از سوی گوگل به آنها معرفی می‌شوند. این افراد ابتدا به شکل تلفنی قیمت‌های بسیار پایین را اعلام می‌کنند اما پس از اتمام کار اسباب‌کشی نرخی ۱۰۰ تا ۵۰۰برابر نرخ تعیین‌شده را طلب می‌کنند. فرجی تهرانی از مردم درخواست کرد که از این پس با مراجعه به سایت اتحادیه حمل‌وبار شهری به آدرس ehkt.ir تمام افراد دارای مجوز را رویت کنند و از آنها نرخ باربری را استعلام بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: