کد خبر: ۳۴۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024June 22
با توجه به اینکه COVID-۱۹ از بین نرفته است و ما می‌خواهیم تا حد امکان برای همه‌گیری احتمالی بعدی آماده باشیم، یک مطالعه جدید در مورد موثرترین نوع ماسک به ما می‌گوید.
شفا آنلاین:سلامت>تیمی به سرپرستی محققان دانشگاه مریلند در ایالات متحده از ۴۴ داوطلب مبتلا به کووید-۱۹ خواستند تا در یک دستگاه سفارشی به نام Gesundheit II Machine تنفس کنند، که می‌تواند تعداد ذرات ویروس را در بازدم اندازه‌گیری کند.

به گزارش شفا آنلاین چهار نوع مختلف ماسک به این روش آزمایش شدند و به شرکت‌کنندگان گفته شد که هنگام استفاده از ماسک‌ها صدای خود را تغییر دهند؛ برای مثال یکی از آزمایش‌ها شامل خواندن «تولدت مبارک» بود. هر داوطلب یک جلسه تنفس ۳۰ دقیقه‌ای با ماسک و یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای دیگر بدون ماسک را به عنوان نمونه کنترل تکمیل کرد.

از بین چهار نوع ماسک آزمایش شده، ماسک Duckbill N۹۵ در صدر قرار گرفت؛ ۹۹ درصد ذرات بزرگ و ۹۸ درصد ذرات کوچک را از خارج شدن به هوا جلوگیری کرد. به طور کلی، ۹۸ درصد از بار ویروسی توسط N۹۵ مسدود شد.

یکبار برای همیشه؛ موثرترین ماسک کدام است؟

دونالد میلتون، دانشمند بهداشت محیط و پزشک در دانشگاه مریلند می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهد که هر ماسکی بسیار بهتر از ماسک نزدن است و N۹۵ به طور قابل توجهی بهتر از گزینه‌های دیگر است.

یکبار برای همیشه؛ موثرترین ماسک کدام است؟

محققان همچنین یک ماسک پارچه‌ای (مسدود کننده ۸۷ درصد بار ویروسی)، یک ماسک جراحی (۷۴ درصد) و یک ماسک KN۹۵ (۷۱ درصد) را آزمایش کردند. واضح است که استفاده از هر ماسکی بسیار بهتر از ماسک نزدن است اما تفاوت‌های قابل توجهی بین ماسک‌ها نیز وجود دارد.

ماسک N۹۵ در کل امتیاز بالایی کسب می‌کند؛ به گفته محققان، قدرت فیلتر موجود در ماسک، مهر و موم محکم ایجاد شده در اطراف لبه‌ها روی پوست و فضای اضافی برای حرکت تنفس در داخل ماسک، همگی به این امر کمک می‌کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: