کد خبر: ۱۶۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 27
92 مطب و درمانگاه فعال در محل استقرار زائران راه‌اندازی شده است و بخش پاراکلینیک نیز در بیمارستان‌های هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند
شفاآنلاین>اجتماعی> مسئول واحد سلامت کاروان‌های بیمارستان هلال احمر در مکه با اشاره به اینکه 92 هتل و محل استقرار زائران روزانه مورد نظارت پزشکان و کارشناسان بهداشت قرار دارد، گفت: به طور میانگین در مطب هر هتل طی هر شبانه روز 300 مورد ویزیت بیماران انجام می‌گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر حمید رضا دهقان‌، در رابطه با مجموع اقدامات انجام گرفته هلال‌احمر برای زائران حج تمتع در مکه، اظهار کرد:  92 مطب و درمانگاه فعال در محل استقرار زائران راه‌اندازی شده است و بخش پاراکلینیک نیز در بیمارستان‌های هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی همچنین گفت: خوشبختانه از ابتدای حج تمتع مشکل خاصی از لحاظ شیوع بیماری در میان زائران گزارش نشده و روند درمان زائران بیمار (Patient)به دلیل بیماری‌های تنفسی، گوارشی، عضلانی و ... به خوبی در حال انجام است.

دهقان با اشاره به نظارت و بازدید از آشپزخانه‌ هتل‌ها و محل اسکان زائرین، عنوان کرد: آشپزخانه مرکزی محل طبخ غذا برای زائران است که این آشپزخانه به طور مداوم مورد نظارت کارشناسان بهداشت و پزشکان ناظر قرار دارد.

وی ادامه داد: حداقل 50 هتل محل اسکان زائران روزانه از لحاظ بهداشت(Health)، تهویه، منابع آب و دفع زباله بررسی می‌شود و عملکرد پزشکان در مطب هتل‌ها نیز مورد نظارت پزشکان و کارشناسان بهداشت هلال احمر قرار دارد.

مسئول واحد سلامت کاروان‌های بیمارستان هلال احمر در مکه با اشاره به اینکه 92 مطب فعال در محل اسکان زائران وجود دارد، گفت: در اکثر مطب‌ها و درمانگاه‌ها پزشک زن حضور دارد و به طور کلی 67 پزشک زن جهت ارائه خدمات به بیماران زن در نظر گرفته شده است‌.

دهقان گفت: به طور میانگین در طول شبانه‌روز 300 مورد ویزیت در مطب هر هتل انجام می‌گیرد و می‌توان گفت از ابتدای حج تمتع بیش از 45 هزار مراجعه به درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان هلال احمر داشته‌ایم.

وی گفت: با وجود راه‌اندازی سیستم پاسخگویی به شکایات بیماران ، خوشبختانه تاکنون شکایت خاصی از جانب بیماران مطرح نشده و همه مسائل در حوزه درمان به خوبی پیش می‌رود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: