کد خبر: ۱۴۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 16
با آنکه بسیاری از مردم تصور می‌کنند بین خوردن شکلات و شادی ارتباط مستقیم وجود دارد، کودکان در ایام تعطیل و عید که انواع شیرینی و شکلات به وفور در دسترسشان قرار دارد خوشحال نیستند

شفا آنلاین>اجتماعی> تحقیقات اخیر نشان می‌دهد بر خلاف تصور عموم، کودکان در ایام تعطیلات خوشحال نیستند.

به گزارش شفا آنلاین، با آنکه بسیاری از مردم تصور می‌کنند بین خوردن شکلات و شادی ارتباط مستقیم وجود دارد، کودکان در ایام تعطیل و عید که انواع شیرینی و شکلات(Chocolate) به وفور در دسترسشان قرار دارد خوشحال نیستند.

محققان کشف کرده‌اند که با وجود یک منبع آماده از تخم‌مرغ‌های شکلاتی ایام عید پاک و در طول تعطیلات دو هفته‌ای آن، کودکان نسبت به هر زمان دیگری در سال ناراضی‌تر هستند.

مطالعه محققان روی 6000 کودک این نتیجه را در بر داشت؛"کودکان در تعطیلات(Holidays) عید ناراضی هستند زیرا آنها دوستان خود را برای مدتی نمی‌بینند و زمان بیشتری را در مقابل یک صفحه نمایش کامپیوتری می‌گذرانند."

این یافته‌ها نشان می‌دهد که تعطیلات آن اندازه که برای والدین مهم است برای کودکانشان اهمیتی ندارد و برخلاف تصور عموم کودکان در ایام تعطیل شاد نیستند.

این در حالی است که بزرگسالان و والدین این کودکان در ایام تعطیل بیشتر شاد هستند چرا که بر خلاف کودکانشان که کنترل کمتری روی چگونگی سپری‌کردن و استفاده از زمانشان ندارند آنها می‌توانند برای تعطیلاتشان برنامه‌ریزی کنند.

طبق تحقیقات منتشر شده توسط «دانشگاه اسکس» نشان می‌دهد که کودکان در روزهای تعطیلی از انجام فعالیت‌هایی که از آنها لذت می‌برند باز می‌مانند  و زمان کمتری را با دوستانشان می‌گذرانند.

این مطالعه توسط «گوندی نیث»، محقق دانشگاه اسکس و روی 6 هزار کودک 10 تا 15 سال به مدت 5 سال انجام شد.

در این پژوهش از کودکان خواسته شد در زمان‌های مختلف سال، نسبت به میزان شاد بودنشان از 1 تا 7  امتیاز بدهند.

میزان رضایت از زندگی و شادبودن کودکان بر اساس طیف وسیعی از عوامل، از جمله درآمد خانواده، جنسیت، سن و قومیت اندازه‌گیری شد.

بر این اساس شادترین زمان برای کودکان طول سال تحصیلی بوده، دورانی که کمتر شاد بودند ایام تعطیل آخر هفته و بدترین زمان برای آنها ایام تعطیلات دوهفته‌ای عید پاک بود.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که برخی از کودکان در طول تعطیلات به دلیل عواملی مانند دسترسی کمتر وسایل حمل و نقل عمومی در خانه محبوس می‌شوند.

این نشان می‌دهد که دولت باید به منظور بهبود سلامت(Health) کودکان روی ارائه خدمات در طول زمان تعطیلات بیشتر تمرکز کند.

دکتر «نیث» در این رابطه گفت: "به تعطیلات معمولا به عنوان ابزاری مهم برای حفظ کیفیت بالای زندگی نگریسته می‌شود بنابراین باید بیش از پیش به اهمیت آن توجه شود."

وی افزود:"استفاده از رسانه‌های اجتماعی نیز به عنوان یک عامل تضعیف ‌کننده سلامت روان کودکان محسوب می‌شود."

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: