کد خبر: ۱۴۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 28
هم اکنون 36 بنیاد فرزانگان در کشور فعالیت دارد که با افتتاح 14 مرکز دیگر، مجموع این بنیادها به 50 مرکز خواهد رسید

شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس اداره سالمندان سازمان بهزیستی کشور از افتتاح 14 بنیاد فرزانگان تا پایان فروردین ماه جاری در کشور خبرداد و گفت: با راه اندازی مراکز جدید، تعداد بنیادهای فرزانگان از 36 به 50 مرکز افزایش می یابد.

به گزارش شفا آنلاین،محسن سلمان نژاد افزود: هم اکنون 36 بنیاد فرزانگان در کشور فعالیت دارد که با افتتاح 14 مرکز دیگر، مجموع این بنیادها به 50 مرکز خواهد رسید و براساس این برنامه در نظر است که در همه شهرها، یک بنیاد فرزانگان راه اندازی شود.
وی تصریح کرد تا پایان امسال مجموع بنیادهای فرزانگان دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

سلمان نژاد افزود: بنیادهای فرزانگان شرایطی را برای سالمندان(Elderly) فراهم می کنند که قیمت تمام شده خدماتی مانند خدمات پزشکی و حقوقی برای آنان کمتر محاسبه شود.

وی گفت: بنیادهای فرزانگان با ایجاد بانک اطلاعاتی سالمندان، نیازهای آنان را شناسایی کرده و برای آنان برنامه ریزی می کنند.

رئیس اداره سالمندان سازمان(Organization) بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بنیادهای فرزانگان در سراسر کشور می توانند خدمات مددکاری و مشاوره های حقوقی و سلامت و حتی خدمات سرگرم کننده به سالمندان ارائه دهند و هزینه این خدمات نیز بسیار اندک خواهد بود.

وی با یادآوری تشکیل دبیرخانه بنیاد فرزانگان در سال های 90 - 91 ، تاکید کرد: بنیاد فرزانگان مکانی برای ارائه خدمات به سالمندان است و این بنیادها امسال در تمام شهرها گسترش خواهد یافت.

سلمان نژاد گفت: حتی غربالگری های پزشکی نیز می تواند در بنیاد فرزانگان انجام شود و پزشکان خیر در این زمینه همکاری کنند.

هم اکنون 600 تا 700 هزار سالمند، تحت حمایت های بهزیستی قرار دارند که یکصد هزار نفر آنان در مراکز شبانه روزی و روزانه سالمندان نگهداری می شوند.

همچنین جمعیت سالمندان بالای 60 سال در کشور 6 میلیون و 200 هزار نفر، سالمندان بالای 65 سال بیش از چهار میلیون نفر و سالمندان بالای 75 سال بیش از دو میلیون نفر است که در برنامه های بهزیستی، افراد بالای 60 سال ، سالمند محسوب می شوند

برچسب ها: سالمندان ، بنیاد ، بهزیستی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: