کد خبر: ۱۴۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 16
نوربخش اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: سالانه بیش از 17 هزار مورد بازرسی از کارگاه های تولیدی سراسر کشور از سوی تامین اجتماعی انجام می شود.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اینکه صحبت هایی مبنی بر انجام بازرسی های 10 ساله از کارگاه های تولیدی مطرح شده است، ‌صحت ندارد بلکه ما بازرسی از24هزار پرونده دولت و نهم را انجام دادیم.

به گزارش شفاآنلاین،سیدتقی نوربخش روزپنجشنبه  درپاسخ به این سوال که چرا برخی از بازرسی ها از واحدهای تولیدی 10 ساله صورت می گیرد درحالی که براساس قانون بررسی از پرونده ها فقط باید یکساله باشد،‌ افزود: بازرسی دفاترقانونی طبق ماده 47 قانون تامین اجتماعی جزو اختیارات این سازمان است و نص قانون مشخص است.
وی تصریح کرد: آن چیزی که علی طیب نیا وزیراقتصاد<Economy Minister> پس از شورای گفت وگو بیان کردند این است که سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه پرونده هایش را به روز کرده است تا پایان سال 95، آن بازرسی<inspection> روتین را از دفاتر قانونی را یک سال بعد از سال مالی انجام خواهد داد.
وی ادامه داد: ولی اگر فردی شکایت کرد و 20 سال پیش در یک کارگاهی کار کرده است یا حکم ماده 148 یا ماده 539 قانون تامین اجتماعی را گرفت حق سازمان است که بازرسی کند.
نوبخش افزود: آن چیزی که وزیر اقتصاد فرمودند بازرسی روتین است و کاملا درست است و ما هم گفتیم یکسال بعد از پایان سال مالی برای اینکه برخی شرکت ها تغییر عنوان یا اساسنامه می دهند و یا منحل یا ادغام می شوند، ‌وگرنه این سازمان فقط یک سال بعد فعالیت های کارگاه های تولیدی را بازرسی می کند.
وی گفت: ولی این بازرسی ها بعد از یکسال فعالیت حق سازمان تامین اجتماعی است که در قانون آمده است و ملغی نخواهد شد.
نوربخش درپاسخ به این سوال قراراست سازمان تامین اجتماعی بازبینی 10 ساله از کارگاه ها داشته باشد، گفت: ما بازبینی نمی کنیم و قانون صراحت دارد و می گوید سازمان تامین اجتماعی به صورت موردی هرموقع که صلاح دانست می تواند بازرسی خود را انجام دهد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سالانه بیش از 17 هزار مورد بازرسی از کارگاه های تولیدی سراسر کشور از سوی تامین اجتماعی انجام می شود.
وی تصریح کرد: اما از دولت نهم و دهم بیش از 24 هزار پرونده باقی مانده بود که بازرسی آن انجام شده است ما حق قانونی را براساس ماده 47 را که قابل منقضی کردن کسی نیست، انجام داده ایم.
نوربخش اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی راهبردش این است که یکسال بعد از پایان سال مالی بازرسی های روتینش را انجام دهد و ما امسال که تمام شد کارگاهها را بازرسی می کنیم ولی اما در دولت نهم و دهم به دلیل انباشت این پرونده ها که 24 هزار پرونده بود، موضوع آنها نیز از سوی ا ین سازمان تعیین تکلیف شد و باید این پرونده ها مورد بازرسی قرار می گرفت. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این پروسه تمام شده است و سعی می کنیم در مدت یکسال گذشته هر کارگاهی را مورد بازرسی قرار دهیم ولی اگر سوابقی در واقع احصا باشد حتما مراجعه می کنیم.
در مجموع یک میلیون و 200 هزار کارگاه تولیدی هزینه های بیمه ای کارگران خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند.
 در هفته گذشته خبرهایی مبنی بر انجام بازرسی های 10 ساله از کارگاه ها و حسابرسی از دفاتر شنیده شد که مورد اعتراض بسیاری از کارفرمایان قرار گرفت.
علی طیب نیا وزیر اقتصاد نیز پیشتر گفته بود که سازمان تامین اجتماعی تنها حق دارد دفاتر یکسال گذشته هر شرکت را بررسی کند و حق ورود به سال های گذشته را ندارد، این رسیدگی قبلا شامل 10سال گذشته می شد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: