کد خبر: ۱۴۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 20
والدین باید با کودکان خود جهت تعیین یک برنامه استفاده از رسانه برای کل خانواده تلاش کنند.
شفا انلاین:کودکان و نوجوانان در محیطی اشباع از رسانه‌های الکترونیک، از تلویزیون روی دیوار گرفته تا تبلت یا گوشی هوشمند درون دستان‌شان، غوطه‌ور هستند.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل  از MedLinePlus، آکادمی امریکایی متخصصین اطفال با شناخت اهمیت این موضوع در توصیه‌های جدید خود اعلام کرد که والدین باید با کودکان خود جهت تعیین یک برنامه استفاده از رسانه برای کل خانواده تلاش کنند.


برخی پیشنهادها برای چنین برنامه‌ای عبارتند از: عدم استفاده از صفحه‌های نمایش برای کودکان زیر ۱۸ ماه؛ فقط یک ساعت تماشای رسانه برای نوپایان؛ و عدم استفاده از رسانه دیجیتال به عنوان ابزاری برای آرام کردن کودکان.


به گفته دکتر مگان مورنوو، دانشیار بیماری‌های اطفال در بیمارستان اطفال سیاتل، به طور کلی هر برنامه استفاده از رسانه باید بین فعالیت‌های سالم مثل ورزش، خواب و زمان سپری شده با خانواده، و استفاده از دستگاه‌های رسانه‌ای تعادل ایجاد کند.


مورنو گفت: «ما در حال ترویج این تفکریم که هر عضو خانواده باید این رفتارهای کلیدی سلامت را اولویت‌بندی کرده و بعد به زمان باقی‌مانده بنگرد و تصمیم بگیرد چه قدر از آن را صرف رسانه کند و اینکه خود را درگیر چه نوع رسانه‌ای بکند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: