کد خبر: ۱۴۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 16
افت فشار خون خود به سطوح عادی بودند. بنیاد قلب بریتانیا اعلام کرده این نتایج نویدبخش هستند؛ اما هشدار می‌دهد که این مطالعه کوچک بوده و طی مدت کوتاهی انجام شده که به معنای نیاز به تحقیقات بیشتر است. این کارآزمایی شامل ۱۸ بیمار مبتلا به فشار خون درمان‌نشده با میانگین سنی ۵۸ سال بود.
شفا آنلاین:به گفته محققان استرالیایی، یک کارآزمایی از قرص جدید چهارگانه با دوز بسیار کم برای فشار خون بالا دارای نتایج «قابل‌توجهی» بوده است. همه بیماران شرکت‌کننده در این کارآزمایی فقط در ۴ هفته، شاهد افت فشار خون خود به سطوح عادی بودند. بنیاد قلب بریتانیا اعلام کرده این نتایج نویدبخش هستند؛ اما هشدار می‌دهد که این مطالعه کوچک بوده و طی مدت کوتاهی انجام شده که به معنای نیاز به تحقیقات بیشتر است.

به گزارش شفا آنلاین: این کارآزمایی شامل ۱۸ بیمار مبتلا به فشار خون درمان‌نشده با میانگین سنی ۵۸ سال بود. به آنها یک قرص چهارگانه (quadpill) متشکل از چهار داروی کاهش فشار خون هرکدام با دوز یک‌چهارم یا دارونما به مدت ۴ هفته داده شد. پس از یک فاصله دو هفته‌ای، درمان بیماران تعویض گشت. داروهای موجود در این قرص شامل: ایربسارتان، آملودیپین، هیدروکلروتیازید و آتنولول بود.
فشار خون تمام این بیماران پس از مصرف قرص به کمتر از ۱۴۰ روی ۹۰ کاهش یافت. تنها شش بیمار در گروه دارونما به این میزان رسیدند. هیچ‌کدام دچار عوارض جانبی شایع مرتبط با داروهای فشار خون نشدند.سپید
منبع: MNT
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: