کد خبر: ۱۴۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 16
انجمن جراحان زیبایی و پلاستیک بریتانیا (BAAPS)، این کاهش را به جستجوی ثبات افراد در دوران ناآرامی جهانی و هجوم اخبار بد مرتبط دانسته است.
شفا آنلاین:آمار‌های تازه نشان می‌دهد تعداد عمل‌های جراحی زیبایی انجام‌شده در انگلستان، ۴۰ درصد در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال رکورد‌شکن گذشته قبل از آن یافته است.

به گزارش شفا آنلاین:انجمن جراحان زیبایی و پلاستیک بریتانیا (BAAPS)، این کاهش را به جستجوی ثبات افراد در دوران ناآرامی جهانی و هجوم اخبار بد مرتبط دانسته است.

جراحان می‌گویند با آنکه نرخ جراحی زیبایی به پایین‌ترین میزان خود در نزدیک به یک دهه اخیر رسیده است؛ درمان‌های غیر جراحی مانند تزریق‌های صورت از جمله بوتاکس، همچنان به افزایش به طور پیوسته ادامه می‌دهد.

برای اولین بار در تقریبا ۱۰ سال گذشته با رشد مداوم، تعداد زنان و مردان زیر تیغ قرار گرفته برای جراحی زیبایی به کمتر از ۳۱ هزار نفر کاهش یافته است.

راجیو گراور، جراح پلاستیک مشاور می‌گوید رکود اقتصادی ممکن است مردم را به انتخاب گزینه‌های ارزان‌تر از جمله روش‌های غیر جراحی مانند لایه‌برداری شیمیایی و میکرودرم ابریژن به جای تغییرات دائمی گران‌تر در اتاق عمل مجبور کرده باشد.

او معتقد است، عدم اطمینان اقتصادی ناشی از برکسیت و یک پس‌زمینه از اخبار منفی نیز ممکن است موجب این امر شده باشد. به گفته پل بانول، جراح پلاستیک و زیبایی از غرب ساسکس، رکود اقتصادی، انتخابات سال ۲۰۱۰ که باعث انتقال قدرت از حزب کارگر به ائتلاف لیبرال دموکرات محافظه‌کار شد و تصمیم سال گذشته مبنی بر ترک اتحادیه اروپا از عوامل اصلی هستند.
او می‌افزاید: «من فکر می‌کنم هیچ شکی نیست که در طول چند سال اخیر، ما شاهد کاهش در تمایل برای عمل جراحی زیبایی در این زمانه بلاتکلیفی بوده‌ایم؛ به خصوص با انتخابات و پس از آن رفراندوم و نگرانی‌ها در مورد برکسیت. فکر می‌کنم که تاثیر چشمگیری تاکنون بر کار همه داشته است.»
بر اساس آمارها، ۲۸۳۴۱ عمل جراحی در سال ۲۰۱۶ برای زنان انجام گرفته که نشان‌دهنده کاهشی 1/39 درصدی در مقایسه با سال قبل است. این جراحی‌ها به ترتیب محبوبیت عبارت بودند از: بزرگ کردن پستان، جراحی زیبایی پلک، کوچک کردن پستان، لیفت صورت یا گردن، حذف چربی‌های ناخواسته بدن (لیپوساکشن)، جراحی زیبایی شکم، جراحی بینی، انتقال چربی، جراحی زیبایی گوش و لیفت پیشانی.
در سال ۲۰۱۶، ۲۴۰۹ عمل جراحی برای مردان صورت گرفته که نشان‌دهنده کاهشی 8/47 درصدی در قیاس با سال گذشته است. 10 جراحی برتر برای مردان در ۲۰۱۶ به ترتیب محبوبیت عبارت بودند از: جراحی بینی، جراحی زیبایی گوش، حذف چربی‌های ناخواسته بدن (لیپوساکشن)، جراحی زیبایی پلک، کوچک کردن پستان، جراحی زیبایی شکم، لیفت صورت یا گردن، انتقال چربی، لیفت پیشانی و بزرگ کردن پستان.
پل بانول می‌گوید: «این کاهش در اغلب جراحی‌های زیبایی می‌تواند دیدگاهی واقع‌بینانه‌تر به ما ارائه دهد.»
«ما باید کاملا روشن کنیم که هر نوع عمل جراحی زیبایی یک معامله بزرگ است و باید مطمئن شویم که بیماران ما آماده، آموزش‌دیده و به طور کامل آشنا با جنبه‌های مثبت و همچنین جنبه‌های منفی و عوارض بالقوه آن هستند.» سپید
منبع: WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: