کد خبر: ۱۰۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران و رئیس انجمن راینولوژی استان فارس از برخی عمل های جراحی زیبایی پرده برداشت كه توسط غیر متخصصین و غیر پزشكان انجام می شود و بیان داشت : این كار واقعا یك فاجعه است كه ما سلامت جامعه را زیر تیغ این افراد قرار می دهیم.

 به گزارش شفا آنلاین،دكتر سید علیرضا مصباحی افزود: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی همه الزامات پزشكی برای جراحی های زیبایی را پیش بینی و تدوین كرده است اما متاسفانه در برخی موارد ما شاهدیم كه جراحی های بینی و بوتاكس و سایر جراحی های زیبایی توسط افرادی انجام می شود كه نه تنها هیچ تخصصی در این عرصه ندارند كه اصولا پزشك نیستند و سررشته ای از پزشكی ندارند.
وی با بیان اینكه متقاضیان جراحی زیبایی باید به هوش باشند و از جراح و پزشك مدارك تخصصی گوش وگلو و بینی مطالبه كنند گفت : این مدارك باید در مطب ها و درمانگاهها و هر جا كه اعمال جراحی انجام می گیرد در معرض دید بیمار و همراهانش قرار بگیرد اما متاسفانه الان اینطور نیست ، بسیاری از مراجعان در مقابل وجه كمتری كه این افراد می گیرند سلامت خود را زیر تیغ آنان می برند این افراد قطعا پس از جراحی دچار اختلالات تنفسی و آلرژی و سایر بیماری ها می شوند .
عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران در ادامه افزود: چرا مردم برای خوردن یك ساندویچ اینقدر حساسیت به خرج می دهند و مراقبت می كنند ولی برای انجام اعمال جراحی به این اهمیت براحتی اعتماد می كنند و خود را زیر تیغ افراد غیر متخصص قرار می دهند .
این جراح و متخصص بیماری ها ی گوش و گلو و بینی همچنین گفت : بیماری كه برای عمل جراحی زیبایی بینی مراجعه می كند باید از محدودیت های زیبایی بینی آگاهی داشته و بدانند كه همه كاری بر روی بینی نمی توان انجام داد ، بسیاری از افراد با یك عكس نیمرخ از بازیگران هالیوودی می آیند و از ما مطالبه چنین بینی می كنند اما انجام این كار واقعا امكان پذیر نیست و ضرورتی هم ندارد ، بسیاری از افراد متقاضی انجام زیبایی بینی نیاز به مشاوره روانشناسی دارند ، پزشكان و همكاران ما نیز باید در این موارد دقت كنند و هر بیماری با هر تقاضایی را پذیرش نكنند .
دكتر مصباحی از پسرانی كه خواستار بینی دخترانه هستند سخن گفت و یاد آور شد : سربالا كردن بینی و نازك كردن آن آسان ترین كار در انجام زیبایی بینی است اما آیا داشتن بینی دخترانه برای یك پسر افتخار است ، چرا پسران این همه به دنبال دخترانه كردن بینی خود هستند ، این موضوع درست مثل آن است كه ما لباس و دامن زنانه به قامت یك مرد بپوشانیم .
عضو آكادمی جراحان گوش و گلو و بینی آمریكا در ادامه افزود: متقاضیان جراحی زیبایی باید بدانند كه بینی هر چه كوچكتر باشد زیباتر نیست ، برداشتن قسمتی از بینی به تنهایی كافی نیست ، بینی حفره تنفسی است و باید در اعمال جراحی مسایل تنفسی را هم در نظر گرفت ، بسیاری از افرادی كه این اعمال را انجام داده اند واقعا نمی توانند تنفس كنند ، آنها خروپف می كنند یا آبریزش بینی به دنبال دارند ، اینها عواقب كار غیر كارشناسی و جراحی های بی ملاحظه است .
عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران اضافه كرد: زیبایی و حفظ آن قواعدی دارد كه باید رعایت شود ، ملاحظات زیبایی در حفظ تناسب است ، چرا باید با اعمال جراحی زیبایی غیر ضرور تناسب صورت و زیبایی را مخدوش كنیم .
وی همچنین از برگزاری سومین دوره بین المللی آموزشی اعمال جراحی زیبایی بینی و راینوپلاستی در شیراز با حضور 400 نفر از متخصصان از 30 كشور خارجی خبر داد و گفت : در این دوره آموزشی سه روزه 150 متخصص از كشورهای آسیایی و اروپایی حضور دارند وبه صورت زنده و عملی برخی از جراحی های مجاری تنفسی و سینوزیت و آلرژی ها و همچنین جراحی های زیبایی به آنها آموزش داده می شود .
دكتر مصباحی گفت : این دوره آموزشی یكم تا سوم اردیبهشت در شیراز انجام میشود و یك هم اندیشی كم نظیر با حضور متخصصان راینولوژی و متخصصان گوش و گلو و بینی است و تازه های اعمال جراحی زیبایی و سینوزیت و آلرژی در آن به بحث گذاشته می شود .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: