کد خبر: ۱۰۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>استاد جراحی آندوسكوپیك و قاعده جمجمه از دانشگاه مصر بر لزوم دقت نظر در تشخیص و تجویز دارویی در بیماری های سینوسی تاكید كرد .

 به گزارش شفا آنلاین، ردا كامل ( Reda Kamel) كه تا كنون بیش از 20 مقاله در زمینه جراحی آندوسكوپیك در نشریات معتبر علمی بین المللی منتشر كرده است، چهارشنبه در سومین دوره آموزشی بین المللی جراحی زیبایی و اندوسكوپی در شیراز بیان داشت:بیمار ی های سینوسی اگر به درستی تشخیص داده نشود می تواند به بیماری مزمن طولانی مدت تبدیل شود كه آلرژی ها یا مشكلات ساختاری بینی را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: دستكاری كردن سینوس ها در برخی از اعمال جراحی غیر ضروری می تواند پیامدهای ناخوشایندی برای بیماران به وجود آورد و آنها را برای همیشه از داشتن تنفس راحت و معمولی محروم كند.
این استاد دانشگاه مصر و دارنده جوایز بین المللی برای برتری در آموزش در ادامه افزود: اختلال در ترشحات نرمال بینی و سینوس ها كه در لطیف نگهداشتن مخاط پوشاننده سینوس ها و بینی موثر است یكی از عوارض اعمال جراحی غیر ضرور است، این ترشحات در تمیز كردن هوایی كه از بینی به ریه می رسد نقش اساسی دارد و ایجاد اختلال در فرایند طبیعی آن می تواند افراد را برای همیشه دچار نقصان كند .
كامل كه دارنده جایزه ملی مصر در پژوهش های علمی است ، كاركرد اصلی سینوس های بینی را گرم كردن، مرطوب كردن و تصفیه كردن هوا در حفره بینی دانست و گفت : توانایی ادای صحیح كلمات و ایجاد صدای مشخص توسط فرد نیز به سینوس و مجاری تنفسی و مخاطی مربوط است بنا بر این تشخیص نوع جراحی ها و تجویز دارویی در این موضوع باید با حساسیت دوچندان صورت گیرد .
سومین دوره آموزشی بین المللی جراحی زیبایی و اندوسكوپی سینوس چهارشنبه با حضور 400 متخصصن علوم پزشكی ایران و جهان در شیراز گشایش یافت و به مدت سه روز ادامه دارد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: