کد خبر: ۱۰۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ،راینوپلاستی ( جراحی زیبایی ) به آفت پزشكی تبدیل شده است
به گزارش شفا آنلاین،وی گفت : ما با همه احترامی كه برای همكاران پزشك در این حوزه قائل هستیم اما معتقدیم كه باید رویكردهای كاذب در این عرصه پایان یابد و به بداخلاقی ها در جراحی زیبایی خاتمه داد.

دكتر محمد هادی ایمانیه روز دوشنبه در نشست خبری هفته سلامت در شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : متاسفانه جراحی زیبایی به الگویی نا خوشایند و برخاسته از سر چشم و هم چشمی و رقابت كاذب در جامعه ما تبدیل شده است ، بداخلاقی ها در این عرصه به حدی است كه همه را آزرده می سازد و در رقابتی غلط و نفس گیر همه به دنبال انجام آن هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز خاطر نشان كرد: متخصصان زیبایی و پزشكانی كه در این عرصه كار می كنند باید با درایت و تدبیر بیشتر به موضوع نگاه كنند، راینوپلاستی نباید به پدیده ای برای سر كیسه كردن مردم بدل شود ، این موضوع نباید دستاویزی برای كلاه گذاشتن سر مردم باشد ، بسیاری از جراحی های زیبایی هیچ نفعی برای جامعه و برای فرد متقاضی ندارد .
دكتر ایمانیه خاطر نشان كرد : اگر كسی مشكل مادرزادی داشته باشد یا در تروما و حوادث دچار آسیب شود جراحی زیبایی برایش توجیه پذیر است ، اما رینوپلاستی برای كسانیكه در رقابتی كاذب برای به دست آوردن زیبایی كاذب تلاش می كنند توجیهی ندارد.
وی با بیان اینكه بداخلاقی ها و زیاده طلبی ها در این عرضه به دانشجویان نیز سرایت كرده است گفت : این موضوع جای تاسف دارد ، در حالیكه ما در بسیاری از تخصصهای پزشكی دچار كمبود هستیم بسیاری از دانشجویان بخاطر عایدی كه این حوزه دارد ، ادامه تحصیل در این رشته ها را بر می گزینند ، عدم تناسب حرفه ای در مشاغل پزشكی با هجوم دانشجویان به سمت این تخصص ها در آینده مشكل ساز خواهد بود.
دكتر ایمانیه از متخصصان این حوزه و از پزشكان خواست تا با تغییر نگرشها و تغییر نگاهها به درخواست های زیبایی كاذب، راینوپلاستی را به جایگاه اخلاق بازگردانند .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: