کد خبر: ۱۰۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 15
شفا آنلاین>سلامت>داروي پانسمان چيني كه مسئولان بيمارستان پكن در پايتخت چين آن را غيراستاندارد اعلام كرده اند، تاكنون دستكم باعث نابينايي 18 نفر شده است.

به گزارش شفا آنلاین،گزارش هاي منتشر شده حاكي است كه در جريان عمليات پزشكي بر روي چشم از نوعي پانسمان به نام «پرفلوترن» استفاده شده كه فلاقد استانداردهاي لازم بهداشتي بوده است.
انتشار اين خبر در حالي صورت مي گيرد كه اوايل فروردين ماه سالجاري نيز علوم پزشكي چين با بحران توليد و پخش واكسن هاي تقلبي در سراسر كشور مواجه شده بود.
اين موضوع امروز توسط بيمارستان شماره سه دانشگاه پكن رسانه اي شد و مسئولان اين بيمارستان در شمال غرب پايتخت در بيانيه اي اعلام كرده اند كه اين اتفاق ناگوار در بخش جراحي چشم رخ داده است.
گزارش «راديو ملي چين» هم حاكي است كه متاسفانه استفاده از پانسمان و اين داروي تقلبي دهها نفر را به شدت مجروح كرده و 18 نفر حداقل يكي از چشم هايشان را از دست داده اند.
بر اين اساس بيشترين مشكل براي بيماراني بوجود آمده است كه در يك دوره خاص در چند ماه اخير در اين بيمارستان مورد عمل جراحي قرار گرفته اند و از اين دارو براي آنها استفاده شده است.
بيمارستان در بيانيه خود تصريح كرده است كه بيشتر اين بيماران در ماه ژوئن (خرداد - تير) سال گذشته مورد عمل جراحي قرار گرفته بودند و بر روي 59 نفر از آنان از اين پانسمان استفاده شده و باعث جراحت و نابينايي در ميان 45 نفر از آنها شده است.
گزارش شده كه اين پانسمان هاي پزشكي توليد شركت «جينگ مينگ» در شهر «تيان جين» در شرق چين است كه توليد كننده عمده چنين داروهايي است.
داروي پانسماني كه پزشكان بيمارستان پكن از آن استفاده كردند نوعي پانسمان آب شدني است كه بعد از مدتي از عمل جراحي از بين مي رود.
اداره دارو و مواد غذايي چين اعلام كرده كه مشكلي مشابهي هم در بيمارستان «نانتونگ» صورت گرفته و از همين دارو براي چشم هاي جراحي شده 26 نفر استفاده شده كه براي آنها نيز عوارض داشته است.
بيمارستان شماره سه پكن گفته است كه دادخواستي عليه شركت توليد كننده اين دارو تنظيم كرده است.
اوايل فروردين ماه سالجاري نيز منابع خبري در چين از شناسايي و دستگيري باندهايي خبر داده بودند كه به مدت پنج سال اقدام به توليد و فروش واكسن هاي تقلبي در سراسر كشور مي كردند.
رسانه هاي كشور چين 27 اسفند ماه سال گذشته نيز از دستگيري دو جراح تقلبي پلاستيك و زيبايي در شهر شانگهاي خبر دادند كه بدون داشتن تخصص لازم اقدام به جراحي زيبايي مي كردند.
پيشتر نيز دهها شركت در چين كه اقدام به توليد شير خشك هاي تقلبي با كيفيت بسيار پايين و خطرناك مي كردند، تعطيل و كاركنان آنها دستگير شدند.
اين موضوع حتي باعث شد تا دولت با اعلام بحران ملي سلامت غذايي، لايحه امنيت مواد غذايي را به طور جدي به اجرا بگذارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: