کد خبر: ۱۳۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 09
سیگار امروز درکشورهای درحال توسعه تبدیل به یک معضل سلامتی شده است. به همین دلیل محققان به دنبال راه‌هایی برای حل این معضل هستند.


شفا آنلاین:محققان موفق به توسعه یک بازی مبتنی بر اپلیکیشن شدند که به افراد سیگاری برای ترک سیگار کمک می‌کند. در این بازی، بازیکنان باید تعداد معینی از سیگار را پیدا کرده و در یک زمان معین آنها را از بین ببرند.

به گزارش شفا آنلاین:سیگار امروز درکشورهای درحال توسعه تبدیل به یک معضل سلامتی شده است. به همین دلیل محققان به دنبال راه‌هایی برای حل این معضل هستند. پیدا کردن مشوق‌هایی برای ترک سیگار یکی از این روش‌ها است. انواع و اقسام روش‌ها برای ترک سیگار در سال‌های اخیر ابداع شده‌اند، از سیگار الکترونیکی گرفته تا آدامس نیکوتین. حالا پای بازی‌های موبایلی هم به روش‌های ترک سیگار باز شده‌اند. محققان یک بازی را توسعه داده‌اند، که به ترک سیگار کمک می‌کند.

به گزارش سیناپرس و به نقل از ایسنا، این بازی که Cigbreak Free نام دارد، مانند یک بازی معمولی گوشی‌های هوشمند بوده که بازیکنان را برای گذراندن مراحل مختلف و دریافت امتیاز وادار به انجام برخی کارها می‌کند.در این بازی، بازیکنان باید تعداد معینی از سیگار را پیدا کرده و در یک زمان معین آنها را از بین ببرند.این بازی همچنین شامل ترکیبی از 37 تکنیک تغییر رفتار از جمله نشان دادن عواقب این رفتارها بر سلامت فرد، به دست آوردن امتیاز به شرط انجام کارهایی در جهت ارتقا سلامت یا ارائه پاداش‌های مالی مجازی برای کمک به افراد سیگاری در جهت ترک سیگار است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: