کد خبر: ۱۳۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 20
خارش کف سر یک بیماری مزمن رایج است که علل متفاوتی دارد، این بیماری علاوه بر این‌که آزاردهنده است به لحاظ اجتماعی نیز چندان خوشایند نیست.
  نکات زیر می‌تواند علل این بیماری را مشخص کند:
  شفا آنلاین:      بعضی بیماری‌های داخلی می‌توانند باعث افزایش خارش ‌شوند که از آن جمله می‌توان به کم خونی، فقرآهن، کم کاری یا پرکاری غدد تیروئید، انگل‌های روده‌ای، اختلالات کبدی و کلیوی اشاره کرد.

به گزارش شفا آنلاین:علاوه‌بر موارد یاد شده بیماران دیابتی در ناحیه سر خارش احساس می‌کنند و در افراد مبتلا به بیماری‌های روانی مثل افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی خارش‌های عمومی در پوست دیده می‌شود.

        اگر خارش سر شما به خاطر شوره باشد می‌تواند علل متعددی داشته باشد؛ این‌که شما چند وقت به چند وقت عادت دارید سرتان را بشویید. شستن کم موها می‌تواند باعث افزایش چربی و سلول مرده کف سر و در نتیجه به‌وجود آمدن برفک‌های شوره‌ای شود. از طرف دیگر شستن زیاد می‌تواند خارش سر را به‌وجود بیاورد چون تمام چربی‌های محافظت‌کننده پوست کف سر شسته می‌شود.

        هوای سرد و خیلی خشک اتاق نیز می‌تواند باعث خشکی پوست شود.

        استرس نیز می‌تواند روی شوره تاثیر بگذارد، درواقع استرس باعث به‌وجود آمدن حالت‌هایی چون التهابات به‌صورت سبوره می‌شود و در نتیجه آن برفک‌هایی سفید یا قهوه‌ای- زرد روی پوست کف سر ایجاد می‌شود و در نهایت خارش سر اتفاق می‌افتد.

        ممکن است پوست شما به رنگ مو یا محصول آرایشی خاصی که برای موهایتان استفاده می‌کنید، حساسیت داشته باشد و همین مساله موجب خارش پوست سر شود. اگر این مساله به دلیل شوره سر باشد، استفاده از یک شامپو ضدشوره می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، البته شامپوهای ضدشوره انواع متفاوتی دارند و شما باید با توجه به نوع شوره سر خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: