کد خبر: ۱۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 12
زندگی بالاوپایین‌های زیادی دارد که اگر افراد قابلیت تطبیق با این تحولات را نداشته باشند، با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهند شد و به نوعی با بن‌بست مواجه خواهند شد.
شفا آنلاین: از نظر روانشناسان افراد انعطاف‌پذیر ، افرادی سالم‌تر و رشد یافته‌تری هستند. آنها در مورد تغییرات اجباری واکنش مناسبتری دارند و راحت‌تر آنها را تحمل می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:به عنوان مثال زندگی یک فرد انعطاف‌پذیر در یک زمینه فرهنگی متفاوت از فرهنگ خود آسانتر و قابل تحمل‌تر خواهد بود تا یک فرد انعطاف ناپذیر که به سختی می‌تواند چنین شرایطی را تحمل کند. در زیر راهکارهایی برای کسب انعطاف بیشتر در زندگی ارائه می‌شود:
       ۱. احساسات خود را بهتر بشناسید. یکی از راه‌های معمول غلبه بر مقاومت و داشتن انعطاف بیشتر، کسب آگاهی بیشتر نسبت به تغییر است. اگر در برابر تغییر مقاومت از خود نشان می‌دهید یا احساس خوبی نسبت به آن ندارید، بهتر است که به این احساسات اقرار کنید و در قدم اول آن‌ها را بشناسید. از احساسات خود اجتناب نکنید بلکه به آن‌ها گوش دهید و آگاهی خود را بالا ببرید. تغییر در بسیاری از موارد با احساس اضطراب، نگرانی و ترس همراه است. آگاه شدن از این احساسات گام مهمی در راستای تغییر است. برای شناخت هرچه بهتر این تغییرات درباره آن‌ها بنویسید یا آن‌ها را با صدای بلند بیان کنید. شاید بد نباشد بگویید که من هفته آینده مجبورم که به شهر دیگری بروم و به همین خاطر مضطرب و ناراحت هستم.

       ۲. خودتان را آماده کنید. مهم نیست با چه نوع تغییری روبه‌رو هستید، مهم این است که خودتان را برای سازگاری با موقعیت جدید آماده کنید. درباره موقعیت جدید خود فکر کنید و روش‌هایی را برای مواجهه با آن شناسایی کنید.

       ۳. بیانه‌ای برای خود تدارک ببینید. اگر در حال رویارویی با چیزهایی هستید که در کنترل شما نیست، شاید باید برای پذیرش آن آماده شوید. با این وجود می‌توانید بر روی پذیرش از طریق ایجاد یک بیانیه ذهنی کار کنید. برای نمونه اگر در مواجهه با تغییر، احساس ناراحتی یا اضطراب می‌کنید و دائم با خود تکرار می‌کنید که نمی‌توانید با آن کنار بیایید، سعی کنید بیانیه‌ جدیدی را آماده کنید و با خود بگویید که شاید من این تغییر را دوست نداشته باشم اما با آن کنار خواهم آمد و سعی می‌کنم این کار را به بهترین شکل آن انجام دهم.

       ۴. به خودتان یادآوری کنید که کنترل اعمال و نگرش‌هایتان را به دست دارید. تحولات می‌تواند جهان شما را زیرورو کند؛ با این حال این به آن معنا نیست که کنترل از دست شما خارج شده است. شما می‌توانید انتخاب کنید که در قبال رویارویی با موقعیت‌ها و فرصت‌های جدید چه واکنشی اتخاذ خواهید کرد. برخی از افراد فهرستی از کارهایی که می‌تواند استرس و اضطراب آن‌ها را کم کند، تهیه می‌کنند. بدنیست شما هم این روش را امتحان کنید. به عنوان مثال اگر در آستانه جدایی هستید می‌توانید برای زمان‌های آزاد بیشتری که با آن مواجه می‌شوید برنامه داشته باشید یا خودتان را بهتر بشناسید و برای سپری کردن وقت با خانواده و دوستان بیشتر برنامه‌ریزی کنید.سپید
منبع: wikihow
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: