کد خبر: ۳۴۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024June 28
مصرف هویج به دلیل وجود ترکیبات مهمی چون انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و کاروتنوئیدها برای سلامتی انسان ها مهم و مفید است.

شفا آنلاین:سلامت> هویج یک نوع سبزیجات ریشه‌ای است که در بسیاری از مناطق دنیا پرورش می‌یابد. عمده قسمت قابل استفاده هویج، ریشه‌های آن هستند که به صورت خام یا پخته در غذاها استفاده می‌شوند. 

به گزارش شفا آنلاین این گیاه اصلی‌ترین منبع ویتامین در جیره غذایی انسان است و حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر، ویتامین C ، کلسیم، پتاسیم و آهن است.

اگر به صورت منظم آب هویج بخورید کبد شما از سموم پاکسازی می شود و بیشتر سموم موجود در کبد شما از بدن شما خارج می شود.به عبارتی هویج را می توان ضد کبد چرب دانست.

مصرف آب هویج و آب اسفناج و کمی آب باعث می شود که عملکرد کبد شما خیلی بهتر شود. آب هویج به دلیل داشتن ویتامین A باعث می شود که بدن به بیماری های کبدی مبتلا نشود.

تحقیقات علمی نشان می دهد یکی از بهترین درمان های طبیعی برای درمان نارسایی های کبدی خوردن آب هویج است. توجه داشته باشید که مواد غذایی با فیبر بالا برای بهبودی بیماری کبد چرب مفید هستند. آب هویج دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از کبد شما محافظت می کند.ایسکا نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: