کد خبر: ۱۰۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 22
شفا آنلاین>سلامت>محققان ژاپنی اولین نمایشگر کاربردی پوست با قابلیت نمایش میزان اکسیژن محلول در خون را تولید کردند.

به گزارش شفا آنلاین، قطر نمایشگر میزان اکسیژن محلول خون تقریبا کمتر از یک چهارم پلاستیک‌های شفاف بسته‌بندی بوده و کاملا انعطاف‌پذیر و مقاوم است.

انعطاف‌پذیری نمایشگر جدید بسیار زیاد است به‌ طوری‌ که در آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که کاربران هنگام استفاده از آن با هیچ نوع نارضایتی مواجه نشدند.

تاکنون نمونه‌های بسیاری از پوست‌های الکترونیک و دارای نمایشگر ساخته شده است اما اکثر آنها حداکثر تا چند ساعت قابل استفاده هستند.

محققان ژاپنی با استفاده از پلاستیک سه میکرومتری این مشکل را برطرف کردند تا علاوه بر انعطاف‌پذیری بیشتر روی پوست، مقاومت و کارایی نمایشگر پوستی را افزایش دهند.

برای جلوگیری از آسیب نمایشگر در برابر عوامل محیطی و رطوبت هوا از یک لایه بسیار نازک سیلیکون استفاده شده تا نمایشگر‌ دیود‌های ارگانیگ یا PLED آسیب نبیند.

پروفسور تاکائو سومیا، محقق و مهندس الکترونیک از دانشگاه توکیو عنوان کرد: اگرچه فناوری ساخت نمایشگرهای ارائه‌دهنده اطلاعات درونی بدن هنوز نیازمند تکامل است اما مشاهده اطلاعات بدن به صورت اعداد و ارقام از نظر پزشکی ارزش بسیاری دارد.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین مزیت نمایشگر‌های پوستی، کنار گذاشتن تجهیزات قابل حمل و سنگین پزشکی است. در واقع با استفاده از نمایشگرهای پوستی کارآمد می‌توان وضعیت و علائم حیاتی بدن را به طور پیوسته کنترل کرد.

برچسب ها: اکسیژن ، شفاف ، نمایشگر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: