کد خبر: ۳۴۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024June 29
در نظر داشته باشید که بوتاکس ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد به حدی که برخی از افراد در اثر تزریق بوتاکس به طور نادرست ممکن است دچار مرگ شوند.

شفا آنلاین:سلامت>در برخی از موارد افراد زمانی که می خواهند به انجام کاری بپردازند در فکر عوارض آن هستند. به طور معمول انسان ها تا حد زیادی تلاش می‌ کنند تا آسیبی را به خود و یا اطرافیان خود وارد نکن.د بنابراین برای انجام هر کاری نیاز به تحقیقات می باشد و باید کاری که می‌خواهند انجام بدهند را درباره اش به میزان کافی اطلاعات به دست آورند. یکی از روش هایی که معمولاً جهت انجام زیبایی انجام می دهند تزریق بوتاکس می باشد.

به گزارش شفا آنلاین امروزه بوتاکس یکی از شیوه هایی است که افراد زیادی به منظور پیشگیری از افتادگی پوست و پیری و حتی لاغری با عنوان بوتاکس معده از این روش استفاده می کنند. آن دسته از افرادی که بر روی پوست آن ها چین و چروک و افتادگی ظاهر می شود بنابراین این مسئله سبب می گردد تا اعتماد به نفس آن ها تا حد زیادی پایین بباید، یا افرادی که می خواهند در حد 3 تا 8 کیلو کم کنند، از همین رو در پی استفاده از روش‌های متعددی هستند که یکی از این روش ها بوتاکس است.

به طور کلی بوتاکس روشی تزریقی به شمار می‌رود که پزشک متخصص از طریق وارد کردن این دارو به عضلات موجود در زیر پوست سبب رفع چین و چروک ها می گردد. در واقع بوتاکس را به عنوان سمی معرفی می‌کنند که با استفاده از باکتری کلستریدیوم ساخته شده و از طریق فلج نمودن عضله های موجود در نواحی تزریق شده به کاهش و رفع چین و چروک های موجود بر روی پوست می گردد.

در نظر داشته باشید که بوتاکس ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد به حدی که برخی از افراد در اثر تزریق بوتاکس به طور نادرست ممکن است دچار مرگ شوند.

آشنایی با عوارض روش درمانی بوتاکس

در بعضی از موارد مشاهده شده است که افرادی که از روش درمانی بوتاکس استفاده کرده اند دچار یکسری مشکلاتی شده اند. اگر قصد انجام تزریق بوتاکس را دارید توصیه می کنیم که مراقبت های مربوط به پس از تزریق بوتاکس را به طور کامل رعایت نمایید. به طور کلی افرادی که  حساسیت بوتاکس دارند اصلاً نباید از تزریق بوتاکس استفاده کنند و در برخی موارد نیز آن دسته از افرادی که دچار عارضه های پس از تزریق بوتاکس شده‌اند انجام این روش برای آن ها به شکل غیر اصولی بوده است، به همین خاطر در صورت انجام غیر اصولی این روش احتمال مرگ وجود دارد.

برخی از افراد این سوال برایشان مطرح می‌شود که آیا انجام بوتاکس برای همه افراد عوارض و احتمال مرگ را داشته است؟

در نظر داشته باشید که بوتاکس را به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی بی خطر معرفی می کنند اما در برخی از موارد سبب ایجاد مرگ برای شخصی که تزریق بوتاکس انجام داده است مشاهده شده بنابراین در رابطه با عوارضی که ممکن است تزریق بوتاکس در پی داشته باشد می توان به سردرد شدید پس از انجام بوتاکس، وجود کبودی و ورم در قسمتی که بوتاکس انجام شده، سرد شدن بدن، تب شدید، پس از انجام بوتاکس اشاره نمود.

احتمال مرگ به خاطر تزریق بوتاکس

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم بوتاکس یکی از شیوه هایی است که به صورت تزریق دارو انجام می شود. معمولاً این دارو را با استفاده از گرفتن باکتری کلستریدیوم می سازند و در صورتی که این دارو را با دوز بالا تولید کنند سم بسیار قوی خواهد بود. با دانستن این موضوع ممکن است افرادی که می خواهند بوتاکس تزریق کنند بدانند آیا ممکن است بر اثر تزریق بوتاکس خسارت جانی وارد شود؟

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر تزریق بوتاکس به واسطه شخص متخصصی در حوزه پزشکی صورت گیرد و دوز آن هم کم باشد بنابراین استفاده از این شیوه خطر خاصی برای فرد در پی ندارد به همین خاطر با اعتماد به پزشک متخصص خود می توانید از این روش استفاده کنید؛ اما گاهی اوقات افرادی هستند که بدون داشتن دانش کافی و تخصص زیاد در پی انجام تزریق بوتاکس هستند. این افراد تلاش می کنند با انجام این روش به سودهای کلانی دست پیدا کنند اما به فکر جان مردم نیستند بنابراین تلاش می کنند تا در مراکز غیر معتبر بدون داشتن مجوز بر روی بسیاری از افراد این تزریق را انجام دهند که ممکن است خطر مرگ را در پی داشته باشد، پس بهتر است اگر قصد انجام بوتاکس را دارید حتما در مراکز معتبر و نزد پزشک متخصص بروید. تنها پزشکان قادر به انجام تزریق بوتاکس هستند و خطر کمی را برایتان دنبال خواهد داشت.

یکی از نکات حائز اهمیت این است که هر چقدر بوتاکس در نواحی حساس تزریق شود بنابراین احتمال خطر مرگ برای فرد بیشتر است، به عنوان مثال افرادی که می خواهند چین و چروک های اطراف چشم را از بین ببرند تزریق بوتاکس را انجام می دهند بنابراین این افراد باید بدانند که چشم یک ناحیه بسیار حساس و پر از عصب است که در صورت تزریق نادرست احتمال مرگ بسیار زیاد است.

مرگ به خاطر انجام بوتاکس ممکن است بسیار کم اتفاق بیفتد اما احتمال آن هم وجود دارد لذا در صورتی که می خواهید چین و چروک های موجود بر روی صورت را از بین ببرید و از انجام این روش هراس دارید می توانید از روش‌های دیگری استفاده کنید که هیچگونه خطری را به همراه ندارد البته در صورتی که تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام شود و داروی تزریقی هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد بنابراین شما نتایج دلخواه را به دست خواهید آورد، اما اگر همین روش به واسطه افراد ناکاربلد انجام شود حتماً عوارضی را به دنبال خواهد داشت پس در زمان انجام بوتاکس از معتبر و یا نامعتبر بودن مرکزی که می‌خواهید تزریق بوتاکس را انجام دهید، توجه زیادی داشته باشید.

درد ناشی از تزریق بوتاکس

هنگامی که افراد به تزریق بوتاکس می پردازند احتمال دارد دردی را احساس کنند، بنابراین اینکه محل تزریق بوتاکس چه میزان درد را برایتان به دنبال دارد بستگی به میزان تحمل شما دارد. تا حد زیادی افرادی که می خواهند بوتاکس را تزریق کنند در زمان تزریق درد ناشی از سوزن سوزن زدن تزریق دارو را تحمل می کنند.

به طور معمول در جلسات قبل از انجام بوتاکس پزشک توصیه می کند روزی که بیمار می خواهد بوتاکس را تزریق کند جهت کاهش میزان درد ناشی از تزریق داروی بوتاکس از استامینوفن استفاده نماید.

گاهی اوقات نیز پیش از انجام این کار کرم های بی حس کننده موضعی و یا حتی کمپرس سرد را مورد استفاده قرار می دهند تا از این طریق بتوانند دردی که ممکن است در زمان تزریق بوتاکس احساس شود کاهش پیدا کند.

هنگامی که این روش انجام می شود احتمال دارد افراد تقریباً نیم ساعت پس از انجام آن احساس درد داشته باشند این درد برای برخی از افراد بسیار ناخوشایند است.

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است افراد در زمان تزریق بوتاکس احساس کنند سردرد شدید و حتی حالت تهوع می باشد. به طور کلی احساس سردرد شدید و تهوع پس از انجام تزریق بوتاکس در بسیاری از افراد دیده شده است، اما میزان آن کم است و اکثر آن افرادی دچار این عارضه خواهند شد که جلسات نخستین تزریق بوتاکس است بنابراین میزان ماندگاری حالت تهوع و سردرد در بین افراد متفاوت خواهد بود اما همه افراد دچار این عارضه نخواهند شد.

در نظر داشته باشید افرادی که دچار اضطراب، سردرد های میگرنی و غیره هستند بیشترین افرادی هستند که سردردهای شدید و همچنین حالت تهوع پس از بوتاکس را تجربه می کنند. این افراد برای کاهش این دردها می توانند از داروهای مسکن استفاده نمایند.

تورم و قرمزی ناشی از انجام بوتاکس یکی دیگر از عارضه های پس از انجام این روش درمانی به منظور از بین بردن چین و چروک های صورت می باشد. اگرچه این عارضه ممکن است در بسیاری از روش های درمانی دیگر هم مشاهده شود بنابراین میزان تورم و قرمزی با توجه به هر نوع شیوه درمانی و بدن افراد متفاوت خواهد بود؛ لذا برخی از افراد پس از اینکه بوتاکس را انجام می دهند ممکن است قرمزی کمی را در ناحیه تزریق شده مشاهده کنند و پس از گذشت چندین ساعت از بین برود اما در برخی از افراد این قرمزی و تورم بیشتر است.

اگر چه میزان تورم و قرمزی موجود در ناحیه تزریقی به اندازه ای که بوتاکس را در آن ناحیه تزریق کرده‌اند هم بستگی دارد و ضخامت سوزن هم در این مسئله بی تاثیر نیست بنابراین هر چقدر پزشک متخصص در این زمینه تجربه، تخصص و مهارت داشته باشد بنابراین میزان قرمزی و تورم موجود در ناحیه تزریق شده کم خواهد بود.

به طور کلی عواملی وجود دارد که از طریق مورد استفاده قرار دادن آن ها می توان تا حد زیادی از تورم و قرمزی های ناشی از انجام بوتاکس کاست، به عنوان مثال تخصص پزشک، میزان ضخامت سوزن، به کارگیری سوزن های با کیفیت بالا، بهره‌مندی از کمپرس سرد پس از انجام بوتاکس و تزریق دارو به صورت آهسته اشاره نمود.

شما می توانید بعد از اینکه از روش درمانی تزریق بوتاکس استفاده کردید تمامی پرسش ها و نکات مربوط به این روش را از پزشک خود جویا شوید ایشان به شما در مراقبت های پس از تزریق بوتاکس و کاهش عوارض خطرات ناشی از انجام آن کمک زیادی خواهد کرد.

ایجاد کبودی یکی از عارضه های شایع در میان افراد می باشد. در واقع کبودی در این ناحیه زیاد وحشتناک نیست بنابراین زمانی که پزشک با تجربه این کار را انجام دهد کبودی زیادی در این قسمت مشاهده نخواهد شد، اما در صورتی که افراد بدون داشتن دانش در این حوزه به خاطر عدم آگاهی با چهره و سایر بخش ها ممکن است به طور اشتباه تزریق را انجام داده و در نهایت عوارض گوناگونی را برای وی رقم بزند. اگر می خواهید در زمان تزریق بوتاکس کبودی زیادی در ناحیه تزریق صورت نگیرد باید از مصرف یکسری داروهایی همچون آسپرین، ژلوفن و غیره طبق نظر پزشک بپرهیزید.

چه افرادی قادر به استفاده از روش درمانی بوتاکس هستند؟

یکی از نکاتی که باید حتما پیش از انجام بوتاکس به آن توجه داشته باشید این است که آیا شما می توانید از تزریق بوتاکس جهت افزایش زیبایی چهره و از بین بردن چین و چروک های موجود در صورت استفاده نمایید به طور کلی برای اینکه بدانید آیا استفاده از شیوه درمانی یا خیر میتوانید مشاوره های لازم را از پزشک خود بگیرید اگر ایشان با بررسی شرایط جسمی و روحی شما تشخیص بدهد که انجام این روش برای شما آسیب جدی وارد نخواهد کرد می توانید از این روش استفاده نمایید.

برخی از افرادی که نباید از تزریق بوتاکس به منظور از بین بردن چین و چروک ها استفاده کنند به شرح زیر است

به طور کلی اشخاصی که طی دوران بارداری هستند و این دوران را به پایان رسانده و در دوران شیردهی هستند نباید تزریق بوتاکس را انجام دهند.

اشخاصی که دارای یک سیستم ایمنی ضعیف هستند تزریق بوتاکس برایشان ممنوع است.

اشخاصی که بدنشان نسبت به داروی تزریقی بوتاکس ممکن است از خود حساسیت نشان دهد نباید به تزریق بوتاکس بپردازند.

آن دسته از افرادی که از برخی مشکلات پوستی همچون دانه، تبخال و غیره رنج می برند تزریق بوتاکس برای شان گزینه مناسبی نیست.

اشخاصی که به دلایل مختلفی مجبور به مصرف داروهای ضد انعقاد هستند تزریق داروی بوتاکس برایشان مضر است.

آن دسته از افرادی که از بیماری دیابت، سرطان، آسم و بیماری کلیه رنج می برند نباید از روش تزریق بوتاکس استفاده کنند.

سخن پایانی 

توجه داشته باشید اگر تزریق بوتاکس توسط افرادی انجام شود که در این حوزه هیچگونه تخصص و تجربه ای ندارند بنابراین خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد، بگونه ای که در برخی از موارد احتمال مرگ برای افراد وجود دارد پس بهتر است به منظور انجام بوتاکس از پزشکان متخصص و مراکز معتبر استفاده نمایید. زمانی که می‌خواهید به ظاهر خود توجه کنید و بسیاری از چین و چروک ها را در نواحی مختلف از بین ببرید نباید مدام به این فکر کنید که قیمت انجام آن چقدر خواهد بود. به طور معمول در صورتی که این روش توسط افراد متخصص انجام شود مطمئناً هزینه انجام آن در مقایسه با افراد نا متخصص بیشتر خواهد بود لذا ارزش انجام این کار نیز بالاتر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: