کد خبر: ۱۳۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 06
دیدن کودکانی که به دلیل مشکلات سیستم ایمنی‌شان در فضاهای بسته پلاستیکی قرار دارند تا از تماس با محیط بیرونی دور باشند بسیار رنج‌آور و آزار دهنده است.
شفا آنلاین:به تازگی محققین توانسته‌اند به کمک ژن‌درمانی، نوعی از نقص ایمنی ترکیبی شدید(SCID) را به نام ADA-SCID درمان کنند. این نوع نقص ایمنی به دلیل فقدان آنزیم آدنوزین دآمیناز اتفاق می‌افتد. اما طی مطالعه‌ای که بیش از 8 سال طول کشیده، محققین در بیمارستان سن رافائل ایتالیا توانستند کودکی فلسطینی را که مبتلا به ADA-SCID بود، تیمار و درمان کنند و اینک بعد از گذشت 9 سال می‌توان با اطمینان گفت که این درمان، درمانی ایمنی و موثر بوده است.

به گزارش شفا آنلاین: در این مطالعه محققین سلول‌های بنیادی مغز استخوان این کودک را گرفته و در شرایط آزمایشگاهی ژن‌های ADA طبیعی را به کمک یک وکتور رتروویروسی وارد این سلول‌ها کردند. بعد از وارد کردن سلول‌های بنیادی دستکاری شده به بدن فرد، این سلول‌ها وارد مغز استخوان وی شده و به تولید سلول‌های خونی پرداختند که دارای آنزیم ADA طبیعی بودند. در حال حاضر این کودک فلسطینی به مدرسه می‌رود و روند زندگی طبیعی را پشت سر می‌گذارد.
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: