کد خبر: ۳۴۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 20
طباطبایی بازپرس شعبه ... دادگاه انقلاب اعلام کرد که در امتحان قبلی تقلب شده و امتحانِ آتی باید به تعویق بیفتد و قبلی ها هم قبولیشان زیر سوال است ! پزشکیان آن روزها وزیر بهداشت بود و با اکراه تعویق امتحان را برای یک ماه پذیرفت .
شفا آنلاین:سیاسی>این روزها با روشن شدن تنور انتخابات عده ای از اتفاقاتی که در زمان وزارت مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آزمون دستیاری افتاده به عنوان نقطه تاریکی در کارنامه وی نام میبرند . تخلفاتی که مخالفان معتقدند شروع بسیاری از مشکلات رزیدنتی در آزمون های سالهای بعد بوده است . تاکنون اما دکتر پزشکیان نسبت به ابهامات آن واکنشی نشان نداده است.دکتر امید رضایی روایت خود از برگزاری این آزمون و حواشی آن میگوید.

به گزارش شفا آنلاین آزمون دستیاری پزشکی یکی از مهم ترین آزمون های پزشکی کشور است. آزمونی که شرکت کنندگان پزشکان عمومی هستند و برگزیده شدگانش، به دوره های تخصص راه خواهند یافت و پس از فارغ التحصیلی، به عنوان پزشک متخصص، مشغول درمان مراجعان و بیماران می‌شوند. آزمونی که در نظام سلامت بسیار مهم بوده و سلامت آن ارتباط تنگاتنگی با سلامت مردم در آینده دارد و به همین دلیل چه بسا حساس ترین آزمونی باشد که در کشورمان برگزار می‌شود.

دکتر امید رضائی ، فوق تخصص خون و انکولوژی در یادداشتی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد به نقل از خاطره ای درباره اتفاقاتی که در زمان برگزاری آزمون رزیدنتی سال 84 که دکتر پزشکیان وزیر بهداشت بود منتشر کرد. من یک بار سعید مرتضوی را دیده ام ، در دفتر کارش ، دادستان کل تهران بود . اردیبهشت ۱۳۸۴.
آن روز که او را دیدم فکر نمیکردم روزی آن پنج دقیقه را برایتان بنویسم .
همه چیز از سه ماه قبلش شروع شده بود . یک عصر برفی بهمن ۱۳۸۳.
برای امتحان رزیدنتی تلاش میکردیم ، مثل خیلی های دیگر . هفت صبح تا یک شب و کوهی از مطالب و روزهایی که وقتی دود میکنی نمیدانی چه الماسی تکرار نشدنی هستند.
آن روزها پیرامون امتحان سال قبل(۸۲) و نتایج آن شبهات زیادی مطرح میشد .
اخبار بیست و سی تازه آمده بود و خبر داغ را اعلام کرد : طباطبایی بازپرس شعبه ... دادگاه انقلاب اعلام کرد که در امتحان قبلی تقلب شده و امتحانِ آتی باید به تعویق بیفتد و قبلی ها هم قبولیشان زیر سوال است ! پزشکیان آن روزها وزیر بهداشت بود و با اکراه تعویق امتحان را برای یک ماه پذیرفت .


آن زمان فضای مجازی برای ما یک سایت پزشکان دات آی آر بود و یکی دو وبلاگ . خبرها سینه به سینه و با اس ام اس منتقل میشد . تعدادی از همکاران به عنوان سوال فروش و سوال بخر بازداشت شدند .
تجمع پشت تجمع از طرف معترضینی که به چشم میدیدند اعلام شده سال قبل تقلب شده است و ابطال نتایج را میخواستند.
به همراه یکی از دوستان که این روزها از اساتید به نام است ، آن روزها یکی دوبار سراغ بازپرس طباطبایی رفتیم . مرد بسیار شریفی که برای رسیدن به حقیقت تلاش میکرد .
یک ماه بعد ،امتحان اسفند ماه ۸۳ هم به درخواست حداد عادل ( رییس مجلس) از پزشکیان در مقابل دوربین تلوزیون به تعویق افتاد .


رسیدیم به اردیبهشت ۸۴. سه چهار روز قبل از امتحان بود . تلاش بازپرس و تمام معترضین برای تعویق امتحان بعدی و مشخص شدن تکلیف قبلی ها به بن بست رسیده بود . وزیر بهداشت وقت ( پزشکیان ) علاقه ای به پذیرش اشتباه در مجموعه زیر دست نداشت .

بازپرس پرونده ناامید از به سر انجام رسیدن پرونده ، برایمان همان روز وقتی گرفت و با نامه ای مارا به دفتر سعید مرتضوی فرستاد تا شاید بتوانیم مجابش کنیم .
جملات سعید مرتضوی که با لبخند ادا میشد این بود : در امتحان ۸۲ تقلبی نشده و اگر هم شده باشد قانونی برای ابطال آن وجود ندارد و شما هم بهتر درستان را بخوانید و امتحانتان را بدهید . وقتی بیرون آمدیم ، ظهر هفته اول اردیبهشت بود و بر روی چرخ طوافی ، گوجه سبز ها خودنمایی میکردند ، مردم تند و تند در خیابان راه میرفتند و به مخیله شان خطور نمیکرد که پزشکانی که قرار است سال ها آن ها را درمان کنند تمنای یک امتحان پاک را دارند ./سلامت نیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: