کد خبر: ۱۰۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 23
شفا آنلاین>سلامت>دبيرعلمي هشتمين كنگره بين المللي نقص ايمني با اشاره به برخي علائم هشداردهنده اين بيماري گفت: در صورتي كه افراد بيش از چهاربار درسال به عفونت گوش مياني و بيش از دو بار به عفونت ريه، سينوس يا عفونت هاي غيرمعمول مانند قارچي مبتلا شوند بايد به اين موضوع شك كرده و آن را پيگيري كنند.
به گزارش شفا آنلاین، دكتر نيما رضايي امروز شنبه (4 ارديبهشت ماه) در مراسم آغاز به كارهشتمين كنگره بين المللي نقص ايمني كه با حضور محققان داخلي و خارجي در مركز طبي كودكان تهران برگزارشد، افزود:بيان آخرين دستاوردهاي بيماري هاي نقص ايمني اعم از تشخيصي و درماني، ارتقاي آگاهي متخصصان و افراد جامعه از مهمترين اهداف برگزاري اين كنگره است.
وي اظهار كرد: علاوه بر محققان ايراني محققاني از كشورهايي مانند آمريكا، انگليس، آلمان، ايتاليا، فرانسه در اين كنگره حضور يافته و دستاوردهاي خود را در اين زمينه ارائه مي كنند.
وي بر لزوم افزايش آگاهي پزشكان و خانواده ها از بيماري نقص ايمني تاكيد كرد و گفت: آموزش سبب افزايش اطلاع رساني عموم و متخصصين شده و سبب جلوگيري از شيوع اين بيماري خواهد شد.
رضايي با اشاره به اينكه تشخيص به موقع و درمان مناسب مي تواند از مرگ بيماران جلوگيري كند، اظهار كرد: با افزايش آگاهي در عموم مردم و پزشكان مي توان اين موضوع مهم را محقق كرد.
دبير علمي هشمين كنگره بين المللي نقص ايمني گفت: نقص ايمني يك بيماري در دستگاه دفاعي بدن است و اين بيماري به دو دسته اوليه (ناشي از ژنتيك) و ثانويه ناشي از بيماري هايي مانند ايدز، سرطان، برداشتن طحال، اسهال شديد تقسيم بندي مي شود.
هشتمين كنگره بين المللي نقص ايمني از امروز در مركز درماني طبي كودكان كار خود را آغاز كرده و تا فردا ادامه خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: