کد خبر: ۳۴۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 18
پیرحسین کولیوند بیان کرد: تعداد زائران ایرانی فوت‌شده در حج به ۱۱ نفر رسیده است.
شفا آنلاین: حوادثرئیس جمعیت هلال‌احمر کشور شمار زائران فوت‌شده تا پایان روز دوشنبه (۲۸ خرداد) را ۱۱ نفر اعلام کرد و درباره چگونگی انتقال پیکر این زائران به ایران و یا خاکسپاری آن‌ها در عربستان توضیحاتی داد.
به گزارش شفا آنلاین پیرحسین کولیوند اظهار کرد: تعداد زائران ایرانی فوت‌شده در حج به ۱۱ نفر رسیده است. برخی از آن‌ها بیماری زمینه‌ای داشتند و برخی دیگر در اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده‌اند.
او همچنین از مراجعه ۱۱ هزار نفر به مراکز پزشکی و کلینیک‌های درمانی ایران در سرزمین منا و در دومین روز رمی جمرات خبر داد و افزود: وضعیت سلامت زائران ایرانی در کل خوب است.
 
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور درباره چگونگی انتقال پیکر زائران فوت‌شده به ایران نیز گفت: پیکر‌ها براساس درخواست خانواده متوفی تعیین تکلیف می‌شوند، اگر درخواست مبنی بر بازگشت به ایران باشد، کار‌های انتقال انجام می‌شود و اگر درخواست برای خاکسپاری در عربستان باشد، با توجه به شرایط، نسبت به این خواسته اقدام می‌شود.ت
 
سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ در این‌باره توضیح داد: لازم است اولیاء دم به دفتر حج و زیارت استان متبوع مراجعه کنند، درخواست بدهند که متوفی در عربستان دفن شود و یا به ایران انتقال یابد. برای خاکسپاری در عربستان شرایطی وجود دارد، اگر زائر در مکه فوت شده باشد، در همان شهر مکه و اگر در مدینه فوت شده باشد در شهر مدینه به خاک سپرده می‌شود و امکان انتقال جنازه از شهری به شهر دیگر وجود ندارد.
 
کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور که همراه هیأت پزشکی حج در منا حضور دارد، در ادامه ، شرایط بیماران ایرانی که در بیمارستان‌های عربستان و مراکز درمانی ایرانی در این کشور، بستری هستند را مناسب ارزیابی کرد و گفت: درحال حاضر حدود ۲۶ زائر ایرانی در این بیمارستان‌ها بستری هستند، که با همراهی پزشکان سومین رمی جمرات خود را امروز، سه‌شنبه (۲۹ خردادماه) انجام می‌دهند و به مکه بازخواهند گشت.
 
کولیوند بیان کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت با توجه به هماهنگی‌هایی که با بهداشت و درمان و هلال احمر عربستان داشته، کار خود را در حج امسال خوب انجام داده و تجهیزات و امکانات خوبی را از مراکز درمانی عربستان در اختیار گرفته است./ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: