کد خبر: ۱۳۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 20
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آخرین آمار عضویت آزمایشگاهها در این شبکه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷۹ آزمایشگاه به صورت قطعی عضو این شبکه شده اند.

شفا آنلاین:رضا اسدی فرد، با بیان اینکه ۳۵۶ آزمایشگاه با تعداد ۶ هزار و ۵۷۲ تجهیز آزمایشگاهی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۷۹ آزمایشگاه به صورت قطعی عضو این شبکه آزمایشگاهی شده اند.

به گزارش شفا آنلاین:وی با بیان اینکه تعداد کل تجهیزات آزمایشگاهی که عضو شبکه راهبردی نیستند برابر با یک هزار و ۹۵ عدد است، اظهار داشت: در مجموع  ۹۲ آزمایشگاه هنوز عضو شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی نشده اند.

اسدی فرد خاطر نشان کرد: در حال حاضر نزدیک به  یک هزار و ۷۶۵ تجهیز آزمایشگاهی،  عضو شبکه آزمایشگاهی محسوب می شوند.

به گفته وی، همچنین ۳هزار و ۷۱۲ تجهیز آزمایشگاهی به صورت قطعی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی هستند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های فعال در حوزه فناوری‌های راهبردی کشور است که برنامه تقویت و توسعه زیرساخت‌های خدمات مطلوب آزمایشگاهی را در این حوزه بر عهده دارد.

وی با اشاره به اهداف شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی گفت: «بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی»، «تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی»، «جمع آوری اطلاعات جامع در مورد تعداد و نوع تجهیزات آزمایشگاهی و پراکندگی آن در سطح کشور با هدف نیازسنجی صحیح برای توسعه توان آزمایشگاهی کشور»، از اهداف شبکه است.

اسدی فرد گفت: «ارتقا دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب»، « استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارائه خدمات با نتایج قابل اعتماد»، «کمک به تکمیل توانمندی‌های آزمایشگاهی مراکز عضو در راستای نیازهای کشور» از دیگر اهداف این شبکه به شمار می روند.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: