کد خبر: ۱۰۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
وزير بهداشت تاكيد كرد؛
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از جامعه آزمايشگاهي كشور خواست تا با همت، همدلي و كار گروهي منسجم هر چه سريع‌تر سياست‌هاي ملي ايجاد و مديريت شبكه خدمات آزمايشگاهي در حوزه‌هاي بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش را تدوين كنند.
به گزارش شفاآنلاین : سيدحسن هاشمي به مناسبت روز آزمايشگاه ، 30 فروردين در پيامي، زاد روز حكيم جرجاني و روز آزمايشگاه را به جامعه آزمايشگاهيان كشور تبريك گفت و افزود: جامعه آزمايشگاهي با تدوين اين سياست ها مي توانند در عرصه برنامه‌ريزي كشوري و هدايت شبكه ارائه خدمات آزمايشگاهي و نظام ارجاع، گام‌هاي لازم را بردارند.
به نقل از سازمان غذا و دارو ، هاشمي از تلاش جامعه آزمايشگاهي براي تضمين و ارتقاي كيفيت خدمات آزمايشگاهي و خدماتشان در عرصه پيشگيري، كنترل و ايجاد نظام مراقبت از بيماري‌ها قدرداني كرد.
وزير بهداشت در پيام خود خطاب به جامعه آزمايشگاهي گفته است كه دسترسي مردم به خدمات آزمايشگاهي معتبر، به موقع و اقتصادي، نيازمند مديريت يكپارچه شبكه آزمايشگاهي و ايجاد ساختاري منسجم و سازماندهي آزمايشگاه‌هاي كشور است.
هاشمي تاكيد كرد: ضرورت وجود چنين ساختاري توسط سازمان جهاني بهداشت نيز مورد تاكيد قرار گرفته است و كشورها ملزم به تدوين سند و برنامه ملي براي مديريت يكپارچه خدمات آزمايشگاهي در نظام سلامت خود شده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: