کد خبر: ۱۳۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 14
76 درصد مرگ و میرهای کشور، مربوط به بیماری های غیرواگیر است و به همین علت پیشگیری و کنترل این بیماری ها از اجزای مهم نظام خدمات نوین سلامت به شمار می آید.

شفا آنلاین: ناصر کلانتری افزود: نظام خدمات نوین سلامت وظیفه اطلاع رسانی نسبت به این بیماری ها را برعهده دارد و غربالگری، ارائه خدمات سلامت روان و تغذیه هم از اجزای مهم خدمات نوین سلامت و مورد توجه وزارت بهداشت است.

به گزارش شفا آنلاین،رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهارکرد: همه شهرهای کشور، جز تهران، تحت پوشش خدمات نوین سلامتند؛ ضمن اینکه گستردگی و وسعت کار، عامل اصلی تحت پوشش قرار نگرفتن تهران در خدمات نوین سلامت است و بخشی هم به زمانبندی در این کلان شهر بر می گردد.
به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 50 درصد جمعیت تحت پوشش خود برای خدمات نوین سلامت را کامل کرده است و دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در حال نزدیک شدن به 50 درصد است که امیدواریم این دانشگاه ها به موقع تکلیف خود را انجام دهند.
کلانتری این خدمات را مهم ترین بخش فعال بودن ارائه خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: این فعال بودن یعنی اگر مردم مراجعه نکردند، سیستم به سراغ آنها می رود خدمت ارائه می دهد.
کلانتری خاطرنشان کرد: در پایگاه‌های بهداشت برای اینکه بتوانیم خدمات را به شکل فعال ارائه دهیم و مراقبت‌ها و خدمات کافی به مردم برسد، برای هر پایگاه، جمعیت مشخصی را در نظر گرفتیم که به عنوان نمونه هر مراقب سلامت، بین 2 هزار و 500 تا سه هزار تن را تحت پوشش دارد.
به گفته وی، ارائه خدمات تغذیه و روانشناسی و سلامت روان از دیگر اجزای خدمات نوین سلامت در حوزه بهداشت محسوب می شود.
کلانتری اضافه کرد: مجموعه سلامت مردم تحت پوشش یک مراقب و با مسئولیت آن مراقب است و وظیفه مراقب شبیه تکالیفی است که یک بهورز در سطح روستا برعهده دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: