کد خبر: ۱۲۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 01
یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو انجام شده نشان داده آن دسته از مبتلایان به عفونت HIV که قبلا تحت درمان با داروهای ضدرتروویروس بوده‌اند، هنوز هم در بدن خود ویروس مسبب ایدز را حمل می‌کنند.
شفا انلاین: درمان با داروهای ضدرتروویروس، موجب حذف سطوحی از ویروسHIV در خون شده و بیماری را کنترل می‌کند اما یافته‌های اخیر پیشنهاد می‌کنند که ویروس HIV در بافت‌ها هر چند که ممکن است موجب ایدز نشود، می‌تواند در پیشرفت و ابتلا به بیماری‌های غیرمرتبط نظیر بدخیمی‌ها و بیماری قلبی نقش داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین: نویسنده این تحقیق، دکتر مایکل مک گرات می‌گوید: «بررسی بافت‌های بیماران درمان شده آلوده به HIV، ما را متوجه این مسئله کرد که ویروس HIV موجود در برخی از بافت‌ها با درمان‌های ضدرتروویروس ناپدید نمی‌شود. لازم به ذکر است که ما هیچ نشانه‌ای از مقاومت دارویی ندیدیم که طبعا اگر ویروس در معرض داروهای مختلف قرار می‌گرفت دیده می‌شد.»

       مک گرات، استاد آزمایشگاه پزشکی در نمونه‌های بدخیمی و ایدز است که از سوی انستیتو ملی سرطان آمریکا حمایت می‌شود. وی افزود: «این یافته در بیماران درمان نشده انتظار می‌رود، اما جالب توجه بود که این مورد را در بیمارانی که ویروس با دارو در بدن شان مهار شده بود شاهد بودیم. نتایج به دست آمده پیشنهاد می‌کنند که HIV در برخی از بافت‌ها می‌تواند از دسترس داروها مصون بماند. محققان نمونه بافت اتوپسی به دست آمده از 5 بیمار مبتلا به HIV را که داروهای ضدرتروویروس دریافت کرده بودند بررسی کردند و دریافتند که سطح ویروس در خون آنها غیرقابل‌ردیابی است. در عین حال ویروس به مغز، کلیه، طحال و سایر بافت‌های مشابه آنها مهاجرت کرده بود؛ مشابه بیمارانی که اصلا هیچ داروی ضدرتروویروسی دریافت نکرده‌اند.»سپید


منبع: PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: