کد خبر: ۱۲۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 27
شفا آنلاین>سلامت>گسترش همکاری های پزشکی و درمانی با روسیه در دستور کار سفر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مسکو و مذاکره با مقام های این کشور قرار دارد و چند سند نیز در جریان مذاکرات امضا خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین، در جریان این سفر دو روزه که فردا (چهارشنبه) آغاز خواهد شد، هیات ایرانی به ریاست هاشمی نخست در شهر سن پترزبورگ ضمن حضور در مراسم راه اندازی یک خط تولید دارویی با طرف روسی برای افزایش همکاری ها و بررسی زمینه های جدید در این حوزه، تولید مشترک دارو و همچنین تبادل تجربیات مذاکره خواهند کرد.
بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، وزیر بهداشت در سفر به مسکو و مذاکره با خانم ورونیکا اسکارتسوا وزیر بهداشت روسیه و دیگر مقام های این کشور، راهکارهای همکاری بیشتر در این عرصه را بررسی خواهد کرد و در چارچوب برنامه ریزی های انجام شده نیز اسنادی در این حوزه امضا می شود.
 بخشی از اسناد نقشه راه توسعه روابط ایران و روسیه که پائیز سال گذشته در نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در مسکو امضا شد و ارزش طرح های مورد توافق 40 میلیارد یورو می باشد، در برگیرنده اجرای پروژه هایی در حوزه بهداشت و درمان و دارویی بین دو کشور نیز هست.
همچنین برپایه توافق چندی پیش تهران و مسکو، یک کارخانه داروسازی به صورت مشترک با روسیه برای ساخت داروهای مختلف از جمله ویژه بیماری های سخت درمان در ایران راه اندازی می شود.
دیمیتری ماروزوف مدیرکل شرکت بیوکاد در این باره گفته است که شرکت روسی فناوری های مربوط به تولید و چرخه آن را واگذار کرده و ایرانیان سهامدار هستند.
بیوکاد شرکت بیوفناوری روسیه تولید کننده داروهایی برای درمان سرطان خون، بیماری های زنان و اعصاب و همچنین امراض عفونی است که دفاتر و نمایندگی هایی در آمریکا، برزیل، چین، هند، سنگاپور و بسیاری از کشور های دیگر دارد.
پتروواکس یکی از پیشرفته ترین کارخانه های روسیه در حوزه های ساخت داروهای نوآورانه، زیست دارو و واکسن نیز برنامه راه اندازی واحد تولید مشترک واکسن های ضد انفلوآنزا و هپاتیت ب را با طرف ایرانی خود نهایی کرده است.
پیاده سازی 100 درصدی فناوری تولید در این حوزه پس از مکان یابی و همراهی تا کسب گواهینامه های الزامی تایید وزارت بهداشت ایران برای عرضه در بازار دارویی جزو برنامه های همکاری ایران و روسیه است.
خانم یلنا آرخانگلسکایا رییس شرکت پترو و اکس در این باره گفته است: توافق انتقال فناوری تولید واکسن ضد ویروس هپاتیت بی و داروی روماتیسم مفصلی نیز با طرف های ایرانی امضا شده که در صورت اجرای موفقیت آمیز این دو قرارداد، حاضر به همکاری در تولید دیگر داروها نیز هستیم.
همچنین دو کشور برای تشکیل کار گروه مشترکی در این زمینه تفاهم کرده اند که یکی از مهمترین اهداف آن تسهیل شرایط ثبت دارو برای شرکت های داروسازی و تجهیزات پزشکی طرف های ایرانی و روسی می باشد.
مسئولان روسیه نگاه مثبتی به دستاوردهای ایران در عرصه صنعت داروسازی دارند و مقام های این کشور بارها به این نکته اشاره کرده اند.
وزیر بهداشت روسیه نیز چندی پیش با اشاره به توانمندی دانشمندان و پزشکان ایرانی، برای همکاری در حوزه های مختلف سلامت و درمان با ایران اعلام آمادگی کرد.
اسکارتسوا بازار دارویی و درمانی روسیه را یکی از بزرگترین بازارهای جهان در این حوزه خوانده که آماده واردات دارو از جمهوری اسلامی ایران است.
برچسب ها: سلامت ، دیپلماسی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: