کد خبر: ۱۲۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>اجتماعی>قانون جدیدی که در لهستان به تصویب رسیده است فروش سیگارهای الکترونیکی را به کودکان و نوجوانان و استفاده از آنها در مکان‌های عمومی را ممنوع می‌کند
به گزارش شفا آنلاین،این قانون جدید که در ماه ژوئیه به تصویب پارلمان لهستان رسید، سیگارهای الکترونیکی را در همان رده دخانیات معمول قرار می‌دهد و فروش آنها را به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع می‌کند و استفاده از آنها را در همان مکان‌های ممنوع می‌کند که سیگار کشیدن در آنها ممنوع بود. این قانون جدید همچنین تبلیغات برای سیگارهای الکترونیکی، فروش آنها در اینترنت یا با ماشین‌های خودکار را منع می‌کند. تخمین زده می‌شود که 5/1 میلیون نفر در لهستان از سیگارهای الکترونیکی استفاده کنند و فروش این سیگارها در ۳۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال به حدود ۱۱۵ میلیون یورو یا ۱۲۹ میلیون دلار می‌رسد. آمریکا و چندین کشور اروپایی از جمله بلژیک، لوکزامبورگ، مالت، اسلوونی و لیتوانی نیز قبلاً استفاده از سیگارهای الکترونیکی در مکان‌های عمومی محصور را ممنوع کرده بودند.

       هفته پیش ایالت بریتیش کلمبیای کانادا نیز محدودیت‌هایی بر فروش، تبلیغ و استفاده از سیگارهای الکترونیکی وضع کرد.

       بر اساس مقررات جدید تصویب‌شده فروش سیگارهای الکترونیکی فقط به افراد ۱۹ سال به بالا مجاز خواهد بود. این مقررات همچنین فروش سیگارهای الکترونیکی در ساختمان‌های عمومی و استفاده از آنها را در مراکز بهداشتی به جز در محل‌هایی معین‌شده و در حیاط‌های مدارس عمومی و خصوصی، مکان‌های عمومی و محل‌های کار محصور و در وسائل نقلیه‌ای که افراد ۱۶ ساله و کمتر در آنها حضور دارند، ممنوع می‌کند. گرچه برخی از کارشناسان با استفاده از سیگارهای الکترونیکی به عنوان شیوه‌ای برای ترک سیگار موافقند، اما داده‌هایی درباره سرطان‌زا بودن برخی از مواد موجود در بخار این سیگارها هم وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: