کد خبر: ۱۲۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 28
شفا آنلاین>سلامت>یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پزشکان ایرانی موفق به درمان شکست مکرر لانه گزینی به کمک فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) در بیمارستان طالقانی شدند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر لیلا نظری افزود: برخی افراد برای باروری نیاز به IVF دارند و متأسفانه بنا به دلایلی این اقدام با شکست مواجه می شود.

وی گفت: در برخی افراد این شکست ها مکرر اتفاق می افتد در نتیجه فرد نمی تواند تجربه یک بارداری را داشته باشد و تاکنون در دنیا هیچ درمان قطعی برای این افراد گزارش نشده است.

این فلوشیپ ناباروری افزود: نخستین بار در دنیا تیم تحقیقاتی بخش ناباروری و IVF بیمارستان آیت الله طالقانی به سرپرستی دکتر ساغر صالح پور و دکتر شهرزاد زاده مدرس موفق به درمان شکست مکرر لانه گزینی با استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) شدند.

این متخصص زنان و زایمان گفت: فاکتورهای رشد پلاکتی از خون محیطی خود فرد گرفته می شود و سپس در فضای آزمایشگاهی پلاکت و گلبول های قرمز خون از یکدیگر جدا می شود و تنها پلاکتی که حاوی فاکتورهای رشد فراوان است به رحم مادر تزریق می شود.

وی افزود: نتایج تحقیقات انجام شده روی 20 بیمار نشان داد، 18 خانم به کمک این روش باردار شده اند و بکار بردن این روش برای آن‌ها هیچ عارضه ای نداشته است.

دکتر لیلا نظری گفت: تاکنون از فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) در حوزه های مختلف پزشکی مانند چشم پزشکی و ارتوپدی استفاده شده است اما در حوزه شکست مکرر لانه گزینی در ناباروری و IVF برای نخستین بار در جهان در بیمارستان آیت الله طالقانی انجام شد.واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: