کد خبر: ۱۱۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۵ - 2016July 15
شفا آنلاین>سلامت>دبیراجرایی دومین همایش بین المللی دیابت و داروهای نوین گفت: جدیدترین داروی کنترل دیابت با نام ویکتوزا به زودی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

 به گزارش شفا آنلاین، دکترعلی مستوفی روزجمعه در حاشیه این همایش و درجمع خبرنگاران اظهارکرد: تفاهمنامه ویژه برای پوشش بیمه ای این دارو با وزارت بهداشت انجام شده است و به زودی در دستور کار قرار می گیرد.
وی افزود: این دارو که 9 سال پیش توسط شرکت نوونورا دیسک کشور دانمارک تولید شده، جدیدترین دارویی است که وارد ایران شده و در دسترس همه بیماران قرار گرفته است.
وی درپاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا برای واردات این دارو از کشور دانمارک با محدودیت تحریم مواجه نبوده ایم، گفت: از لحاظ واردات این دارو هیچ مشکلی نداشتیم و موضوع تحریم تاثیری بر واردات آن نداشته است.
وی اظهارکرد: هم اینک این دارو به مدت دو سال وارد ایران شده و در تمام داروخانه ها یافت می شود و در اختیار بیماران قراردارد.
وی تاکیدکرد: این دارو بصورت تزریقی مصرف می شود و هم اکنون قیمت هر یک واحد دارویی تزریقی 330 هزار تومان است.
دکترمستوفی با بیان اینکه بیماری دیابت درمان قطعی ندارد تصریح کرد: این دارو بخوبی قند خون و دیابت بیماران را کنترل می کند.
به اعتقاد وی، روند درمان بیماری دیابت در کشور بهتر از 10 سال گذشته شده است.
وی تاکید کرد: درحال حاضر 5/5 میلیون نفر در ایران به دیابت مبتلا هستند که نیمی از آنها از بیماری خود خبرندارند و در زمان غربالگری متوجه می شوند.
وی درباره گزینش پزشکان خارجی به این همایش نیز گفت: این افراد متخصص براساس مقالات برگزیده ای که در چند کشور مهم ارائه داده بودند گزینش شده اند و همگی افراد برجسته و محققی در زمینه تخصصی پزشکی هستند.
وی گفت: از نتایج این همایش و مقالات و دستاوردهای پزشکان متخصص دنیا که در زمینه دیابت کا رکرده اند و نیز تجربیان ارائه شده در این همایش در توسعه کار روند درمان دیابت در کشور استفاده خواهد شد.
دومین همایش یک روزه بین المللی دیابت و داورهای نوین هم اکنون در محل هتل اوین درحال برگزاری است.
برچسب ها: همایش ، کشور ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: