کد خبر: ۱۰۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 23
شفا آنلاین>سلامت>23 آوریل 2016 میلادی،در تقویم جهانی سلامت روز غلبه بر دیابت با تحرک و تغذیه سالم نامگذاری شده است.ازاین رو 4 اردیبهشت روزی است که در هفته سلامت باید به مشکلات حوزه بیماری دیابت توجه خاص شود.
به گزارش شفا آنلاین،محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند جمعیت زیادی از کودکان جهان به دلیل کمبود ویتامین دی به دیابت نوع یک مبتلا هستند.

یک تیم پرستاری ارتباط بین کمبود ویتامین دی را در تعدادی از کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار دادند و بر اساس داده های دریافتی به این نتیجه رسیدند که اهمیت غربالگری در خصوص کمبود ویتامین دی، آنها را از نتیجه ابتلای به دیابت نوع یک آگاه می کند.

در طی دو دهه گذشته زمانی که افراد تحت بررسی بالینی ویتامین دی در بدن مورد بررسی قرار می گرفتند نتیجتا به بیماری هایی چون سلامت استخوان،قلب و عروق و مشکلات در ایمنی بدن برخورد می کردند.در حالیکه در عصر جدید دانشمندان با بیماری دیابت و ارتباط آن با کمبود ویتامین دی برخورد کردند.

آزمایش در کودکان و نوجوانان قفقازی به این نتیجه رسید که شیوع بالای دیابت نوع یک در میان این افراد به دلیل کاهش ویتامین دی در بدن است.غربالگری سطوح پایین ویتامین دی به این تیم تحقیقاتی ثابت کرد که ابتلای این کودکان به دیابت نوع یک به دلیل فقر ویتامین دی است.

از سوی دیگر عده ای از نوجوانان و کودکان در مطالعات اولیه مورد بررسی و پایش قرار گرفتند و در اندازه گیری دیابت این افراد با اختلال کمبود ویتامین دی رو به رو شدند.در این مطالعه 200 کودک در مرکز دیابت فیلادلفیا به طور منظم قند خون شان مورد بازدید قرار گرفت.

نمونه خون ناشتا و جمع آوری ویتامین دی سطح گلوگز خون را متغیر نشان داد و همین متغیرها باعث شد محققان به این نتیجه دست یابند که ارتباط نزدیکی بین سطح ویتامین دی با بیماری دیابت نوع یک وجود دارد.

گفتنی است،23 آوریل 2016 میلادی،در تقویم جهانی سلامت روز غلبه بر دیابت با تحرک و تغذیه سالم نامگذاری شده است.ازاین رو 4 اردیبهشت روزی است که در هفته سلامت باید به مشکلات حوزه بیماری دیابت توجه خاص شود.ازسوی دیگر دیابت کودکان نیز بیماری است که نگاهی ویژه می طلبد.آستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: