کد خبر: ۱۱۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 11
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام گفت: کالاهای قاچاق و تقلبی آرایشی صرف نظر از زیان های اقتصادی، سلامت مردم را نیز به خطر انداخته است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر منصور نصیری کاشانی افزود: در بخش پوست و مو تجویز و مصرف همه داروها نیازمند نسخه پزشک نیست که این موضوع توجه به اصالت دارو را دو چندان می کند.
رییس شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه بهداشت و سلامت پوست و مو ادامه داد: داروهای موجود در بازار با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در داخل کشور تولید و یا با نظارت آنان وارد می شوند که در هر دو صورت دارای برچسب هایی هستند که اصالت آنها را ثابت می کند.
نصیری کاشانی با بیان اینکه مشخصات داروهای تولید داخل روی محفظه آن ها به زبان فارسی درج شده است؛ افزود: داروهایی که با مجوز وزارت بهداشت از خارج وارد می شود، باید دارای برچسب فارسی باشد که مجوز ورود، تاریخ تولید و کشور مبدا و کشور سفارش دهنده در آن درج شده باشد.
وی گفت: کالاهایی که نوشته های روی محفظه آن به زبان غیر فارسی است، و برچسب نیز ندارند، قاچاق هستند و اصالت آنها نیز مورد تایید نیست؛ مصرف این گونه محصولات عوارض بیشماری برای خریداران ایجاد کرده است.
نصیری کاشانی یک نشانه اصیل نبودن کالاهای بهداشتی را ارزانی بیش از حد قیمت آن دانست و اظهار کرد: برخی از محصولات آرایشی باعث تجمع سموم روی پوست می شوند و آسیب های جدی در پی دارند.
نخستین نمایشگاه تخصصی بهداشت و سلامت پوست و مو، فرآورده های دارویی، آرایشی، بهداشتی و تجهیزات با هدف معرفی توانمندی ها و قابلیت های فنی و تخصصی در این حوزه، ارائه دستاوردها و محصولات جدید، ارتقاء سطح آگاهی های عمومی از چگونگی بهداشت و درمان پوست و مو و آموزش استفاده از فرآورده های این حوزه به همت مرکز آموزش و پژوهش های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران در بوستان گفت وگو برگزار شده است.
انواع داروهای پوست و مو، محصولات و فراورده های بهداشتی و آرایشی، انواع تجهیزات و وسایل بهداشتی، تجهیزات پزشکی و مصرفی پوست و مو، تکنیک های ماساژ و جوان سازی پوست از مهمترین محصولات، خدمات و فناوری های قابل ارائه در نمایشگاه است.
با توجه به گسترش روزافزون تجهیزات، داروها و فراورده های بهداشتی و درمانی و توجه بیش از پیش مردم به اهمیت سلامت پوست و مو، ایجاب می کند که اطلاعات صحیح، آموزش های لازم و داروها و محصولات مناسب و واقعی در اختیار مردم قرار گیرد.
نخستین نمایشگاه تخصصی بهداشت و سلامت پوست و مو، فراورده های دارویی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات وابسته 21 تا 24 تیرماه سال جاری از ساعت 9 تا 18 در بوستان برگزار می شود.
برچسب ها: پزشک ، نسخه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: