کد خبر: ۱۰۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 23
شفا آنلاین>اجتماعی>مديركل آزمايشگاه هاي مرجع سازمان غذا و دارو گفت: عرضه كنندگان مكمل در باشگاه هاي ورزشي در صورت شناسايي به عنوان مجرم محسوب مي شوند.

به گزارش شفا آنلاین، حسين رستگار افزود: با اين افراد به عنوان كساني كه با جان و سلامت مردم بازي مي كنند به شدت برخورد خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: تجويز هر نوع مكملي در باشگاه بدنسازي ممنوع است و هر كسي اين كار را انجام دهد، تخلف كرده است و اميد است نظارت ها قوي تر شود تا بتوانيم سودجويان در باشگاه هاي ورزشي را شناسايي كنيم.
مديركل آزمايشگاه هاي مرجع سازمان غذا و دارو از مردم خواست كه مكمل ها را فقط از داروخانه ها تهيه كنند چون در غير اينصورت مي تواند مصرف كننده را دچار عوارض خطرناك كند و حتي مرگ وي را درپي داشته باشد.
اين مقام مسئول سازمان غذا و دارو تاكيد كرد: مكمل هاي غذايي فقط بايد از سوي پزشك و متخصص تغذيه تجويز شود.
وي خاطرنشان كرد: توصيه مي شود مكمل ها فقط از داروخانه ها تهيه شوند چراكه داروخانه، فضاي شناخته شده اي است و وارد مسائلي مانند قاچاق و تقلب نمي شود.
مديركل آزمايشگاه هاي مرجع سازمان غذا و دارو ادامه داد: همچنين اگر فرد با مصرف مكمل ها دچار عارضه اي شود، حداقل مي توانيم به آن داروخانه مراجعه و مشكل را پيگيري كنيم.
رستگار گفت: اين در حالي است كه اگر بازرسان غذا و دارو هنگامي كه در پي رخ دادن مشكلي به علت مصرف مكمل ها به باشگاه هاي ورزشي كه آن مكمل را تجويز كرده اند، مراجعه مي كنند،ممكن است مسئولان باشگاه اين موضوع را كتمان كنند اين در حالي است كه مسئول فني داروخانه نمي تواند چيزي را پنهان كند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: