کد خبر: ۱۱۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 06
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت >دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: تیم‌هایی از متخصصان ارشد برای چهارمین بار به برزیل اعزام شده‌اند تا اطلاع دست اول از وضعیت فعلی این کشور را جمع‌آوری کنند.
به گزارش شفا آنلاین، مارگارت چان، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه تیم‌هایی از کارشناسان ارشد در چهار نوبت به برزیل فرستاده شده‌اند، اظهار داشت: ماموریت این افراد جمع‌آوری اطلاعات جدید از وضعیت فعلی در این کشور و ارزیابی میزان خطری احتمالی است که ورزشکاران و تماشاگران شرکت کننده در بازی‌های المپیک را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی DNA India، مارگارت چان همچنین با اشاره به درخواست سناتور آمریکایی "جیان شاهین" برای ارزیابی وضعیت سلامت عمومی افراد در حین برگزاری بازی‌های المپیک گفت: با در نظر گرفتن سطح نگرانی‌های بین‌المللی از اعضای کمیته اضطراری زیکا درخواست کردم تا خطرات برگزاری این مسابقات را در برزیل ارزیابی کنند. همچنین قرار است آنان به سرعت و به صورت آنلاین نظرات و نتایج بررسی‌های خود را ارائه دهند.

با افزایش نگرانی‌ها در مورد برگزاری مسابقات المپیک در برزیل و شیوع ویروس زیکا کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت نشستی برگزار می‌کند.

کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مورد ویرویس زیکا در هفته‌های آینده نشستی برگزار خواهد کرد و به ارزیابی خطرات مرتبط با شروع بازی‌های المپیک در ماه اوت می‌پردازند.

"نیکا الکساندر" سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: در نشست کمیته اضطراری این سازمان شرایط پیش‌رو در برزیل بررسی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت به ارزیابی خطرات احتمالی برای سلامت عمومی پرداخته و کمیته بین‌الملللی المپیک نسبت به برگزاری این مسابقات در ریودوژانیرو که از پنجم ماه اوت شروع می‌شود تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گفته الکساندر سازمان جهانی بهداشت اختیاری در مورد برگزاری بازی‌های المپیک ندارد.

دکتر "دیوید هیمان" رییس کمیته کارشناسان مستقل سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: تاخیر انداختن در شروع بازی‌های المپیک به دلیل ترس از گسترش ویروس زیکا احساس نادرستی از امنیت را به وجود می‌آورد زیرا مسافران به طور مداوم به برزیل سفر می‌کنند.

هفته گذشته 150 کارشناس سلامت عمومی و محقق تاخیر انداختن در شروع بازی‌های المپیک به منظور جلوگیری از شیوع جهانی ویروس زیکا را خواستار شدند.

برچسب ها: سازمان ، جهانی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: