کد خبر: ۱۱۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 05
شفا آنلاین>اجتماعی> مدیر کل کالاهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکسان سازی پاکت های سیگار و ممنوعیت واردات 28 برند سیگار به کشور را از برنامه های این ستاد در سال 95 اعلام کرد.

 به گزارش شفا آنلاین،عباس نخعی روز یکشنبه در جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات در وزارت بهداشت افزود: طی چند روز گذشته چندین باند قاچاق سیگار در کشور، کشف و محموله های قاچاق این باندها ضبط شد.
نخعی اضافه کرد: از سال 88 تاکنون 2.4میلیارد نخ سیگار قاچاق معدوم شده است؛ این میزان در سال 92، حدود 244؛ در سال 93 حدود 380 و در سال 94 حدود 480 میلیون نخ سیگار قاچاق بود.
وی اظهار کرد: برخی برندهای سیگار با تبلیغات اغوا کننده گرایش به سمت مصرف سیگار را افزایش می دهند، برنامه دیگر این است که تبلیغات برندهای سیگار را در کشور به حد صفر برسانیم.
وی ادامه داد: مشکل مهم کشور این است که در روستاها و شهرهای کوچک که بیکاری شیوع بیشتری دارد و امکانات تفریح برای جوانان و نوجوانان مهیا نیست، بسیاری از جوانان به سمت مصرف مواد دخانی می روند بنابراین تا زمانی که مشکلات اقتصادی و اجتماعی در حاشیه شهرها و شهرهای کوچک حل نشود مبارزه با دخانیات به نتیجه مطلوب نمی رسد.
ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات صبح امروز به ریاست وزیر بهداشت در وزارت بهداشت تشکیل شد.
این ستاد متشکل از نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، قوه قضائیه، شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی انتظامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
نمایندگان برخی دستگاه های عضو این ستاد از جمله صدا و سیما، قوه قضائیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه حاضر نبودند و نمایندگان برخی دستگاه های دیگر نیز به جای حضور عالی ترین مقام آن دستگاه در سطح مدیر کل یا کارشناس حضور داشتند.
برچسب ها: بهداشت ، قاچاق ، سیگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: