کد خبر: ۱۰۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>اجتماعی>محققان شرکت امنیت سایبری آمریکا موسوم به «فایرآی» اعلام کردند که هکرها در حالی که سطح دفاعی بانک های خاورمیانه را مورد ارزیابی قرار می دهند، کارمندان این بانک ها را با ایمیل های آلوده ای که در مورد شبکه های بانکی و اکانت های کاربران اطلاعات جمع آوری می کنند، هدف قرار می دهند.

 به گزارش شفا آنلاین، محققان این شرکت گفتند که اوایل ماه جاری میلادی تعدادی از ایمیل های آلوده به بدافزارهایی را که به چند بانک در خاورمیانه فرستاده شده است، شناسایی کرده اند.
محققان یادآور شدند که هکرها از تکنیک هایی بهره گرفته اند که به طور معمول در حملاتی از این دست مشاهده نشده است.
بانک ملی قطر ماه گذشته اعلام کرد که یک مورد نقض امنیتی در مورد داده ها را مورد بررسی قرار داده که در جریان آن اسامی افراد و رمز شمار زیادی از مشتریان این بانک فاش شده است.
در همین حال، سخنگوی فایرآی گفت که بانک ملی قطر جزو آن دسته از بانک های خاورمیانه نیست که محققان وجود بدافزار را در آن کشف کرده اند. وی به نام بانک ها و کشورهای هدف قرار گرفته اشاره ای نکرد.
وی یادآور شد که بدافزار به کار گرفته شده اطلاعات لازم را به سرور هکرها مخابره کرده است که این مساله نشان می دهد دستکم برخی از بانک های خاورمیانه آلوده شده اند.
شرکت امنیت سایبری فایرآی همچنین سرقت سایبری 81 میلیون دلاری به بانک مرکزی بنگلادش را در دست بررسی دارد.
امنیت بانک ها و شبکه سوئیفت در پی حمله به بانک بنگلادش مورد تحقیق و بررسی دقیقی قرار گرفته است.
رئیس کارگروهی که در حال تحقیق در مورد این سرقت سایبری از بانک مرکزی بنگلادش است، سوئیفت شبکه بین المللی پرداخت های بانکی را مسبب این سرقت به دلیل ارتکاب چندین اشتباه هنگام ارتباط با یک شبکه محلی دانسته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: