کد خبر: ۱۰۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 15
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به این که شیرخشک رژیمی فقط مختص نوزادان نارس نیست ، گفت : کودکانی که به لاکتوز شیر و یا پروتئین گاوی حساسیت دارند از این نوع شیرخشک ها استفاده می کنند که تنوع این کودکان منجر به ازدیاد مصرف شیرخشک های رژیمی شده است .
به گزارش شفا آنلاین،محمد رضا دری دبیرانجمن داروسازان تهران با بیان این که حدود 10 نوع شیرخشک رژیمی داریم که نوزادان و کودکان از آن استفاده می کنند ، اظهار داشت : تنوع مصرف کنندگان این نوع شیرخشک ها به دلایل مختلف از جمله مشکل هضم شیر و حساسیت به لاکتوز و غیره سبب شده که تنوع این شیرها در بازار عرضه زیاد شود.

وی با اشاره به تخصصی تر شدن کار در این حوزه افزود : این نوع شیرخشک ها به دلیل وارداتی بودن برخی اوقات پروسه تولیدشان در شرکت های تولیدی خارجی دچار مشکل می شود که بطور مثال می توان از شیرخشک HA نام برد که شرکت تولید کننده اش خط تولید آن را متوقف کرده است .

وی ادامه داد : توقف خط تولید شیرخشک ها رژیمی سبب می شود تا کشورهای وارد کننده در عرضه دچار مشکل شوند و در واقع نوعی کمبود مقطعی در بازار مصرف ایجاد شود.

دری با بیان این که کمبود یک کالا در بازار مصرف ولع خرید بیش از حد لازم را در مصرف کننده ایجاد می کند تصریح کرد : این امر سبب می شود تا کالایی که دچار کمبود در بازار شده در خانوارها به دلیل خرید بیش از اندازه انبار شده و متقاضیان آن نیز بیشتر شوند که این روش خودش نوعی کمبود را در بازار ایجاد می کند .

دبیر انجمن داروسازان تهران با تاکید بر این که باید مصرف کنندگان برای مدیریت بهینه به کمک متولیان بیایند خاطرنشان کرد : همکاری خانوارهایی که از این نوع شیرخشک ها برای فرزندانشان استفاده می کنند  به بازار مصرف این فرصت را می دهد تا با همان سهمیه ای که داریم به افراد بیشتری خدمت رسانی کنیم.

به گفته وی تا کنون بازار مصرف مدیریت بهینه شده و خوشبختانه کمبودهای مقطعی موجود با هدایت متولیان امر به سمتی هدایت شده که خانوارها در مضیقه نباشند .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: