کد خبر: ۱۰۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
شفا آنلاین>سلامت>همه می‌دانند خس‌خس سینه می‌تواند نشانه‌ای از آسم باشد اما افراد کمتری هستند که بدانند مشکلات خواب یا سرفه مداوم نیز می‌تواند نشانه‌هایی از این بیماری باشد.
به گزارش شفا آنلاین،مطالعه‌ای جدید در این زمینه نشان می‌دهد این امکان وجود دارد که بسیاری از افراد بزرگسال بدون آن‌که بدانند، به این بیماری مبتلا باشند و درنتیجه برای درمان آن تلاش نکنند. محققان می‌گویند که 1 نفر از هر 200 نفر در آمریکا به حمله آسم بزرگسالان مبتلا هستند.

       در این بررسی که بیش از هزار نفر افراد بزرگسال 18 سال و به بالا در آن شرکت داشتند، از آنان خواسته شد درباره نشانه‌های آسم بنویسند.

       بسیاری از آنان به نشانه‌های رایج آسم همچون نفس‌تنگی (89 درصد) و خس‌خس سینه (85 درصد) آگاهی داشتند؛ اما زمانی که نوبت به
نشانه‌های نامتعارف این بیماری رسید، افراد کمی از این نشانه‌ها اطلاع داشتند. فقط 65 درصد از این افراد می‌دانستند که سرفه کردن هم می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلا به آسم باشد و نزدیک به نیمی از این افراد درباره درد سینه و مشکلات هنگام خواب به‌عنوان نشانه‌های آسم آگاهی لازم را نداشتند.

       دیوید بوئتر، متخصص ریه در مرکز بهداشت ملی دنور دراین‌باره گفت: «بسیاری از افراد آسم دارند و از آن بی‌خبرند یا فاقد نشانه‌های آن هستند.»

       بوئتر در ادامه گفت: «آسم همیشه مانند ماشینی با یک دفترچه راهنما عمل نمی‌کند. آسم می‌تواند شایع‌تر از چیزی باشد که بسیاری از مردم تصور می‌کنند. آسم هم می‌تواند دارای نشانه‌های غیرعادی باشد؛ بنابراین برای بیمار و مراقب درجه اول او لازم است که از متخصص برای تشخیص آسم کمک بگیرند و در قدم بعد به درمان آن بپردازند.»سپید
Healthday

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: