کد خبر: ۱۰۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>اجتماعی>سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به کشورمان خبر داد و گفت که دستاورد این سامانه بارش‌زا وزش باد، رعد و برق و باران برای اکثر نقاط کشور خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین،امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: از شامگاه دوشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب کشور و خلیج فارس وارد کشور می‌شود که حرکت آن به سمت شمال شرق خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی طی 48 ساعت آینده جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد که دستاورد آن وزش باد شدید رعد و برق و رگبار خواهد بود؛ بدین سبب اکثر نقاط کشور درگیر این سامانه بارشی می‌شوند و کیفیت هوا نیز خنک‌تر خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شمال خوزستان، اصفهان، لرستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، مازندران، یزد، کرمان و به تدریج سایر نقاط مستعد دچار بارندگی و رعد و برق خواهند شد.

نقشینه خاطر نشان کرد: تداوم بارش‌ها ورعد و برق و رگبار تا اواخر وقت روز چهارشنبه نیز در بخش‌هایی از مرکز، البرز شرقی، شمال شرق کشور، شرق و پاره‌ای از جنوب شرق وجود دارد؛ البته شدت این بارش‌ها در دامنه‌های البرز، ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، شمال شرق و شمال کشور است و سواحل خزر نیز بارانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها تا پایان وقت چهارشنبه در اکثر نقاط  کشور وجود خواهد داشت، گفت: تهران نیز در 48 ساعت آینده دچار باد شدید، تگرگ و باران خواهد شد که این بارش‌ها موجبات کاهش دما را فراهم می‌آورد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: