کد خبر: ۱۰۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 25
شفا آنلاین>اجتماعی>بانک های خون هر بیمارستان یکی از مراکز کلیدی برای مراجعه کنندگانی است که نیاز به تزریق فوری خون دارند که فعالیت خود را به طور شبانه روزی ادامه می دهند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر کریم شمس معاون فنی و فناوری های نوین سازمان  انتقال خون گفت: به طور کلی در کشور حدود 890 بیمارستان فعال داریم که تمامی این بیمارستان ها دارای بانک خون فعال هستند.

وی در خصوص شبانه روزی بودن این بانک های خون افزود: 24 ساعته بودن این بانک های خون بستگی به بیمارستان و نوع فعالیت آن دارد، در صورتی که بیمارستان به طور شبانه روزی عمل های جراحی داشته باشد و یا به طور مداوم در طول شبانه روز نیازمند تزریق خون به بیماران خود باشد، بانک خون آن بیمارستان شبانه روزی به فعالیت خود ادامه می دهد.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون اظهار داشت: یکی از شرایط تاسیس بیمارستان، داشتن یک بانک خون فعال است و اگر بیمارستانی به فکر تجهیزات کافی برای این بانک خون نباشد اجازه تاسیس نخواهد داشت.

وی در خصوص از کار افتادگی و یا تعطیلی موقت برخی از بانک های خون بیمارستان ها گفت: در صورت تعطیلی بانک خون بیمارستان به هر دلیلی برای آن بیمارستان یک بانک خون جایگزین در نظر گرفته می شود و افراد مراجعه کننده به بیمارستان می توانند نیاز خود را از بانک خون مشخص شده تامین کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: