کد خبر: ۱۰۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 21
شفا آنلاین>اجتماعی>سرپرست دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت: ترغیب اهدا کنندگان خون برای اهدای آگاهانه و تامین خون و فرآورده های درمانی 100درصد سالم از مهم ترین برنامه های در دست اقدام است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر عباس صداقت سرپرست دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت: یکی از راهبردهایی که سازمان انتقال خون پیگیری می کند و جز مامویت های دفتر جذب قرار دارد،ترغیب مردم برای اهدای خون آگاهانه و حفظ و نگهداری اهداکنندگان مستمر خون است.

وی ادامه داد:خوشبختانه سازمان انتقال خون کشور توانسته با تامین کافی خون و فرآورده های درمانی آن، بحث خون جایگزین را حذف کند. در صورت نیاز افراد، این سازمان می تواند خون مورد احتیاج بیماران،با گروه خونی مورد نظر را از بانک های خون کشور تامین کند.با این رویکرد سازمان انتقال خون کشور توانسته این توفیق را داشته باشد که به ضریب بالای سلامت خون را به خود اختصاص دهد.

صداقت در خصوص رویکرد های جدید سازمان در سال 95 بیان داشت: بانوان درصد قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، بنابراین یکی دیگر از تصمیمات دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون افزایش جلب مشارک خانم ها در امر اهدا خون است.

وی در رابطه با نقش بانوان در تامین خون سالم  گفت: بانوان از قدرت تاثیرگذاری بالایی بر خانواده و جامعه برخوردار هستند، به همین سبب جلب مشارکت آنها در اهدای خون و ترویج این فرهنگ در میان آنان از اولویتهای کاری سال 95 است.

صداقت تصریح کرد: با توجه به الگوهای فرهنگی هر منطقه و همچنین شرایط اجتماعی آن برنامه هایی پیش بینی شده تا به واسطه ی فعالیت های جامع محور بانوان، افزایش مشارکت آنها را شاهد باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: