کد خبر: ۱۲۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 16
شفا آنلاین>سلامت>اهدای خون ممکن است دچار سردرد و سرگیجه شوید بهتر است بلافاصله از جای خود بلند نشوید و کمی روی تخت دراز بکشید و پاهای خود را بالابگیرید تا سرگیجه شما برطرف شود.
به گزارش شفا آنلاین،پاهای خود را بالابگیرید تا سرگیجه شما برطرف شود اهدای خون تاثیرات مفید زیادی روی بدن افراد اهدا کننده میگذارد و باعث از بین رفتن بیماری های قلبی و عروقی و مغزی در آن ها می شود .

محمد رضایی متخصص خون و سرطان گفت : حدود ۷ الی ۸ درصد وزن بدن را خون تشکیل می دهد که در هر زمان اهدای خون ، ۶۵ درصد از کالری های موجود در بدن می سوزند که این عامل باعث کم وزنی در افراد می شود.
این متخصص خون و سرطان با بیان اینکه بعضی افراد به خون نیاز دارند، اظهار داشت: در ایران بعضی بیماران همچون تالاسمی ، حوادث رانندگی ، کودکان مبتلا به زردی به دلیل ادامه حیات ، به خون سایر انسان ها نیاز دارند.

رضایی با بیان اینکه اهدا کنندگان نیاز به استراحت دارند، ابراز داشت: بعد از اهدای خون احساس سردرد و سرگیجه می کنید به همین دلیل به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ، برای برطرفی این احساسات بر روی تخت دراز بکشید و پاهای خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.
وی با بیان اینکه اهدای خون به سلامت بدن افراد کمک می کند، ابراز داشت: اهدای خون به صورت مکرر باعث افزایش ایمنی بدن و کاهش بیماری هایی همچون قلبی ، مغزی و عروقی در افراد می شود.

رضایی در پایان ابراز داشت: هنگام مراجعه جهت اهدای خون به فاصله زمانی توجه کنید به طوریکه مردان  ۴ بار و زنان ۳ بیار در سال می توانند خون اهدا کنند.باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: