کد خبر: ۱۰۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: صنعت سلامت ایران در منطقه علاوه بر اثرگذاری، جذابیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاری خارجی ها دارد.

 به گزارش شفا آنلاین، اکبر عبدالهی اصل افزود: متولیان بخش سلامت بر این باورند که همکاری دوجانبه بین کشورهای مختلف و ایران در بخش سلامت، اثرگذار خواهد بود.
وی ادامه داد: برخورداری از جایگاه ویژه در منطقه نیازمند بهره برداری از ظرفیت های بالقوه است و به همین منظور بر اساس قوانین و اسناد حاکم هیچ محدودیتی برای بهره مندی از ظرفیت غیردولتی وجود ندارد.
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با تقسیم بندی سرمایه گذاری خارجی در کشور به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم، خاطرنشان کرد: برای این دو نوع سرمایه گذاری هم هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و سرمایه گذاران می توانند به راحتی اقدام به فعالیت کنند.
عبدالهی اصل ادامه داد: سرمایه گذاری در زمینه دارو از سوی شرکت های خارجی خارج از این شرایط نیست و سرمایه گذاران خارجی از رفتار برابر با سرمایه گذاران داخلی برخوردارند.
وی یادآور شد: ایران در زمره کشورهایی است که با بهره گیری از نیروهای متخصص از جایگاه ویژه ای در منطقه برخوردار است و با وجود تحریم ها توانسته است توان تولید دارو و تجهیزات پزشکی را در ابعاد کمی و کیفی بروز و فضای مطمئنی را برای پذیرش انواع سرمایه گذاری فراهم کند.
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: بازار دارو با موضوع سلامت مردم ارتباط نزدیکی دارد و از سوی دیگر بخش عظیمی از اقتصاد کشور را درگیر خود کرده است.
عبدالهی اصل افزود: می خواهیم جایگاه از دست رفته ایران در دوران تحریم را در دوره پسا تحریم به دست آوریم و همکاری های بین کشورهای ایران و دیگر کشورها، فرصتی دوباره برای جذب فناوری های روز، تامین مالی و مشارکت در بازار تعاملات اقتصاد خارجی است.
وی اظهار امیدواری کرد که با حذف تحریم ها در حوزه دارو که عمدتا موجب کاهش هزینه ، افزایش تعاملات بین المللی، تسهیل ارتباطات و تبادلات بین بانکی، تسهیل تامین ماشین آلات و مواد اولیه و ورود سرمایه گذاری شرکت های خارجی می شود به ما کمک شود تا منویات رهبر معظم انقلاب را در اقدام عملی اقتصاد مقاومتی اقامه کنیم.
 ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط کشورهای همسایه و ظرفیت های پزشکی پیشرفته ای که دارد می تواند به قطب اصلی گردشگری سلامت در بین کشورهای اسلامی تبدیل شود. توریسم درمانی یا گردشگری سلامت (Health Tourism) به معنای ایجاد تسهیلات و خدمات پزشکی مطلوب، استاندارد و مقرون به صرفه ای است که به منظور حفظ، بهبود و حصول دوباره سلامت به گردشگران خارجی یا گردشگران داخلی از شهرهای دیگر ارایه می شود.

به عبارت دیگر توریسم درمانی نوعی از مسافرت است که علاوه بر تفریح، سلامت و مراقبت های پزشکی را نیز به همراه دارد.
برچسب ها: سلامت ، قوانین ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: