کد خبر: ۷۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 30
شفا آنلاين:تغذیه>خواص مواد-محققان آمریکایی ‌‌‌می‌گویند نوشیدن آب چغندر قرمز سبب افزایش توان بدنی ورزشکاران ‌‌‌می‌‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،مصرف کربوهیدرات‌ها می‌تواند به‌سرعت بر میزان قند خون تاثیر بگذارد و خیلی سریع، باعث افزایش قند خون شود.


محققان آمریکایی ‌‌‌می‌گویند نوشیدن آب چغندر قرمز سبب افزایش توان بدنی ورزشکاران ‌‌‌می‌‌شود. ورزشکاران برای حفظ توان بدنی و تناسب اندامشان معمولا رژیم‌‌‌های خاص غذایی دارند و حبوبات یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا و غذاهای پر پروتیین مصرف ‌‌‌می‌‌کنند اما بررسی‌های اخیر پژوهشگران که در مجله American Journal of Physiology-Regulatory، Integrative and Comparative Physiology منتشر شده است نشان داده آب چغندر قرمز ‌‌‌می‌‌تواند برای این افراد بسیار مفید باشد. این سبزی ارزان حاوی مقادیر بالایی از نیترات طبیعی است. این ترکیب وقتی در بدن متابولیزه ‌‌‌می‌‌شود سبب انبساط عروق خونی شده و فشار خون را پایین ‌‌‌می‌‌آورد. در نتیجه بدن اکسیژن کمتری مصرف ‌‌‌می‌‌کند و این موضوع سبب خستگی کمتر ماهیچه‌ها و افزایش توان بدنی ورزشکار ‌‌‌می‌‌شود.

محققان l American Physiological Society برای اثبات این قضیه از یک سری مردان ورزشکار خواستند روزانه چند ساعت قبل از آغاز تمرینات آب چغندر مصرف کنند و در نهایت ‌‌‌میزان توان بدنی آنها اندازه گیری شد. بررسی‌ها نشان داد در افرادی که آب چغندر مصرف کرده بودند ‌‌‌میزان خستگی کمتر و توان بدنی بالاتر بود. برای تهیه این نوشیدنی ‌‌‌می‌‌توانید آب چغندر قرمز را با یخ و شیر و مقداری سیر مخلوط کنید.


دکتر سلام



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: