کد خبر: ۲۴۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 06
تره های وحشی به ویژه سرشار از ویتامین C هستند ، که به سلامتی سیستم ایمنی ، ترمیم بافت ها ، جذب آهن و تولید کلاژن کمک می کند
شفاآنلاین>تغذیه>تره فرنگی به خانواده پیاز ، پیازچه و سیر تعلق دارد.سرشار از ویتامین k1  است.در اینجا چند مزایای سلامتی تره فرنگی و رمپ های وحشی آورده شده است.

به گزارش شفاآنلاین،تره فرنگی ماده مغذی متراکم است ، به این معنی که کالری کم و در عین حال از نظر ویتامین و مواد معدنی کم است.

یک وعده (100 گرم) از تره فرنگی پخته شده فقط 31 کالری دارد .

در عین حال ، آنها به ویژه در کاروتنوئیدهای پرو ویتامین A از جمله بتاکاروتن بسیار زیاد هستند. بدن شما این کاروتنوئیدها را به ویتامین A تبدیل می کند ، که برای بینایی ، عملکرد سیستم ایمنی ، تولید مثل و ارتباط سلولی بسیار مهم است.

آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین K1 هستند ، که برای انعقاد خون<Blood> و سلامت قلب لازم است.

در همین حال ، تره های وحشی به ویژه سرشار از ویتامین C هستند ، که به سلامتی سیستم ایمنی ، ترمیم بافت ها ، جذب آهن و تولید کلاژن کمک می کند. در واقع ، آنها تقریباً دو برابر ویتامین C به همان مقدار پرتقال ( 4 ، 5 ) ارائه می دهند.

تره فرنگی همچنین منبع خوبی از منگنز است ، که ممکن است به کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) کمک کند و سلامت تیروئید را ارتقا بخشد. علاوه بر این ، آنها مقادیر کمی مس ، ویتامین B6 ، آهن و فولات(اسید فولیک) را فراهم می کنند.

تره فرنگی کالری کمی دارد اما از نظر مواد مغذی به خصوص منیزیم و ویتامین های A ، C و K وجود دارد. مقادیر کمی فیبر ، مس ، ویتامین B6 ، آهن و فولات را به خود اختصاص می دهد.

تره سرشار از ترکیبات گیاهی مفید است

تره فرنگی منبع غنی از آنتی اکسیدان ها ، به ویژه پلی فنول ها و ترکیبات گوگرد است.

آنتی اکسیدان ها با اکسیداسیون مبارزه می کنند ، که به سلول های شما آسیب می رساند و به بیماری هایی مانند دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

یک آنتی اکسیدان پلی فنول برای محافظت در برابر بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان می باشد

آنها همچنین منبع بسیار خوبی از آلیسین هستند ، همان ترکیب مفید گوگردی که به سیر خاصیت ضد میکروبی می دهد ، و کاهش کلسترول می دهد و ضد سرطان است.

تره فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گوگرد به ویژه کائمپرفرول و آلیسین است. تصور می شود این موارد بدن شما را از بیماری محافظت می کند.

التهاب را کاهش داده و سلامت قلب را ارتقا می بخشد
تره فرنگی ، از خانواده سبزیجات است که شامل پیاز و سیر است. چندین مطالعه آلیاژها را به ریسک پایین تر از بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط می سازد.

در حالی که بیشتر این مطالعات پیاز یا سیر را آزمایش کرده اند ، تره فرنگی حاوی چندین ترکیب مفید است که به نظر می رسد باعث کاهش التهاب و محافظت از سلامت قلب می شوند.

تره به کاهش وزن کمک می کند
مانند بیشتر سبزیجات ، تره فرنگی ها می توانند باعث کاهش وزن شوند.

با 31 کالری در هر (100 گرم) پخته شده ، این سبزی کالری بسیار کمی دارد .

علاوه بر این ، تحقیقات به طور مداوم رژیم های سرشار از سبزیجات را به کاهش وزن با گذشت زمان پیوند می دهند. اضافه کردن تره فرنگی به رژیم غذایی شما می تواند باعث افزایش مصرف کلی سبزیجات شود و این ممکن است  اثر کاهش وزن را افزایش دهد .

تره در برابر برخی سرطانها محافظت می کند
تره فرنگی دارای مجموعه ای از ترکیبات ضد سرطان است.

تره فرنگی همچنین منبع خوبی از آلیسین است ، ترکیبی از گوگرد که دارای خاصیت ضد سرطانی مشابهی است

علاوه بر این ، مطالعات انسانی نشان می دهد که افرادی که مرتباً آلیاژ مصرف می کنند ، از جمله تره فرنگی ، ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان معده 46٪ کمتر از افرادی باشد که به ندرت آنها را می خورند

به همین ترتیب ، مصرف زیاد آلیوم ممکن است با خطر پایین تر از سرطان روده بزرگ مرتبط باشد .

تره موجب هضم غذا می شود
تره فرنگی ممکن است هضم شما را بهبود بخشد .

این تا حدودی به این دلیل است که آنها منبع فیبر محلول ، از جمله پربیوتیک ها هستند که برای سالم نگه داشتن روده شما کار می کنند .تره فرنگی منبع خوبی از فیبر محلول است که باکتری های مفید موجود در روده شما را تغذیه می کند. این باکتریها به نوبه خود ، التهاب را کاهش داده و سلامت گوارش را ارتقا می بخشد.

در نتیجه:

تره فرنگی دارای انواع مواد مغذی و ترکیبات مفید هستند که ممکن است هضم شما را بهبود بخشد ، باعث کاهش وزن ، کاهش التهاب ، مبارزه با بیماری های قلبی و مبارزه با سرطان شود.

علاوه بر این ، آنها ممکن است سطح قند خون را کاهش داده ، از مغز شما محافظت کرده و با عفونت ها مبارزه کنند.

این آلیاژها که ارتباط نزدیکی با سیر و پیاز دارند ، باعث ایجاد رژیم های غذایی عالی می شوند.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: