کد خبر: ۲۴۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 19
مشتری بیشتر نوشابه‌های انرژی‌زا جوانان هستند، البته مصرف این نوع نوشیدنی می‌تواند در تقویت انرژی حائز اهمیت باشد اما بسیار برای سلامتی مضر است
شا آنلاین>تغذیه>متخصص تغذیه گفت: مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا می‌تواند در تقویت انرژی حائز اهمیت باشد اما بسیار برای سلامتی مضر است.

به گزارش شفا آنلاین، محمود فرشادی متخصص تغذیه درخصوص مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا بیان داشت: مشتری بیشتر نوشابه‌های انرژی‌زا جوانان هستند، البته مصرف این نوع نوشیدنی می‌تواند در تقویت انرژی حائز اهمیت باشد اما بسیار برای سلامتی مضر است. در واقع دلیل اصلی و مبرهن مضر بودن این محصول پرخطر و البته پرطرفدار وجود میزان قند بالای و همچنین کافئین موجود در آنهاست.

او افزود: مخلوط الکل و نوشیدنی‌های انرژی‌زا هر ساله با نام‌های متفاوت در مغازه‌ها بین جوانان عرضه می‌شود اما افراد از عوارض مرگبار و مسمومیت‌(Poisoning) های الکل خبردار نیستند.

متخصص تغذیه در راستای مصرف بیش از حد جوانان از نوشیدنی‌های انرژی‌زا، گفت: عمدتاً این نوشیدنی‌ها حاوی قند، کافئین، آب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و محرک‌هایی نظیر تائورین، جین‌سینگ و گوارانا هستند و برخی از آن‌ها حاوی تقریباً ۱۲ برابر کافئین حتی بیشتر از قهوه هستند.

این در حالیست که با مصرف طولانی مدت این نوشیدنی می‌توانیم شاهد افزایش فشار خون، افزایش وزن و مشکلات خواب و همچنین بیماری‌هایی از جمله دیابت، آسیب کلیه، پوسیدگی دندان و همچنین مشکلات روانی در میان جوانان جامعه باشیم.

فرشادی در ادامه تصریح کرد: کافئین ماده‌ای محرک است که ضربان قلب و فشار خون(blood pressure) را بالا می‌برد و اگر بیش از ۲۰۰ گرم مصرف شود موجب بی‌خوابی، عصبانیت، سردرد و حالت تهوع می‌شود لذا افراد باید در مصرف برخی خوراکی‌ها که هیچ ذهنیتی راجع به آن‌ها ندارند دست نگه دارند یا کمتر استفاده کنند.

او در پایان اشاره کرد: گروه هدف این نوشابه‌ها گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال است و آثار بیش از اندازه و درازمدت آن بدرفتاری، اظطراب و خودآزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: