کد خبر: ۹۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 20
شفا آنلاین>سلامت>استفاده از نخ دندان و مسواک زدن صحیح شاه کلید حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها محسوب می‌شوند. رئیس انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران با اعلام این خبرمی‌گوید: مراقبت و بهداشت دهان و دندان مانند مراقبت از بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در حالی که بیشتر مردم در مراقبت از بدن و سلامت جسمانی خود برنامه‌هایی دارند، اما دندان هایشان را فراموش می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ابراهیم امین صالحی در ادامه می‌افزاید: بی‌توجهی به دندان‌ها می‌تواند مشکلات حاد و درمان‌های دردناکی مانند عمل جراحی به همراه داشته باشد پس بهتر است به جای دست و پنجه نرم کردن با چنین مشکلات دردناکی، از وقوع آنها جلوگیری کنیم.

او درباره شیوه مراقبت از دندان‌ها خاطرنشان می‌کند: هرچند مسواک زدن پس از هر وعده غذایی نیز بسیار مفید است اما حداقل دوبار مسواک زدن در روز در هنگام صبح پس از برخاستن از خواب و در شب پیش از رفتن به رختخواب، می‌تواند درحفظ سلامت دندان‌ها مؤثر باشد.

استفاده از نخ دندان هم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چراکه پلاک و غذاهای باقی مانده در بین دندان‌ها که با مسواک، تمیز نشده را پاکسازی می‌کند. دکتر امین صالحی با تأکید بر اهمیت استفاده ازدهانشویه‌ها عنوان می‌کند: باکتری‌های داخل دهان می‌توانند علاوه بر ایجاد بوی بد دهان، به بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان‌ها منجر شوند. از این‌رو نیاز به ماده‌ای برای حذف آنها بشدت احساس می‌شود.

دهانشویه‌ها محصولات آنتی باکتریال قوی‌ای هستند که در حذف باکتری‌های داخل دهان بسیار مؤثرند. رئیس انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی توصیه می‌کند: برای پیشگیری از ایجاد عواملی که سلامت دهان و دندان را به خطر می‌اندازد بهتر است غذاهای سالم در رژیم غذایی افراد در سنین مختلف قرار گیرد. برای مثال غذاهای نشاسته‌ای، شیرین و همچنین غذاهای نامرغوب علاوه بر مشکلاتی که برای بدن ایجاد می‌کنند می‌توانند به پوسیدگی دندان‌ها نیز منجر شوند.

او در خاتمه با اشاره به نیاز مراجعه مداوم و منظم به دندانپزشکی، تصریح می‌کند: معاینه در فواصل زمانی منظم می‌تواند از گسترش بیماری‌های مخفی یا پوسیدگی‌های جزئی پیشگیری کند.ایران
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: