کد خبر: ۹۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
وزیر بهداشت و درمان در شیراز اعلام کرد:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت : در جامعه پزشکی، باید به اخلاق پایبند باشیم و پس از توکل به پروردگار،راستی، درستی، نیک کرداری، نیک پنداری، عشق به مردم و توجه به مشکلات مردم را سرلوحه خویش قرار دهیم.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی دوشنبه شب در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در شیراز افزود : دانشجویان علوم پزشکی باید پیشقراول هنر در کشور باشند.
وی ، از حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در برپایی این جشنواره و برنامه های فرهنگی به میزبانی این دانشگاه، تقدیر کرد و گفت: مدیران دانشگاهها ، باید توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی داشته باشند تا موجب جذب بیشتر دانشجویان شوند.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مشارکت در چنین جشنواره هایی را در زندگی این دانشجویان موثر برشمرد و افزود: امیدوارم در میان جامعه پزشکی، الگوهای ویژه ای در زمینه هنر، داشته باشیم.
دکتر هاشمی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی تاکید کرد: امیدوارم این جشنواره در سال های آینده گسترش یابد و دانشجویان در کنار دروس سخت علوم پزشکی به امور فرهنگی که به آنها آرامش می بخشد، بپردازند.
وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد : به فرهنگ کشور، ملت و فرهنگ کهن این ملت احترام کنید و این قدرشناسی نشانه بهره مندی از موهبت الهی است.
استاندار فارس نیز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: استان فارس، در زمینه های مختلف سرآمد است.
مهندس سید محمدعلی افشانی با بیان اینکه هویت هر ملتی را فرهنگ آن ملت بیان می کند، افزود: این امر شامل قانون، کردار، افراد و رفتار است که این شیوه ها، سازمان جامعه را تشکیل می دهند.
وی داشته های حقیقی یک ملت را فرهنگ آن برشمرد و تاکید کرد: ما باید قدردان میراث گرانبهایی باشیم که به ما رسیده است و این امر تنها با توسعه فرهنگی امکان پذیر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این آیین، برپایی این فضاهای فرهنگی را در کاهش خستگی های ناشی از حجم درسی، موثر دانست.
دکتر محمدهادی ایمانیه با ابراز امیدواری نسبت به برپایی هرچه بیشتر این جشنواره های فرهنگی و هنری، گفت: شیراز، پایتخت فرهنگی کشور است و باید طوری به وظیفه خود عمل کنیم، که همه شرکت کنندگان در این برنامه با رضایت خاطر، این شهر را ترک کنند.
در این آیین، از سه شاعر بنام کشور، استاد 'محمدعلی بهمنی'، دکتر 'افشین یداللهی' و 'رضا اسماعیلی تبار'، با حضور وزیر بهداشت، تجلیل شد.
دیگر برنامه این آیین اختتامیه، برپایی مشاعره سلامت به صورت زنده بود و اسامی برگزیدگان این برنامه جشنواره، به نام های 'فرزانه اسکندرلو' از همدان، 'محدثه حقیقی' از تهران، 'رضا حسین زاده' از قم، 'حجت جهانبخش' از رفسنجان و 'حمید خراط زاده' از تهران، تجلیل شدند.
تجلیل از برگزیدگان رشته های شاهنامه خوانی، فن بیان، داستان کوتاه، ترانه، صنایع دستی، مشاعره، کاریکاتور، طراحی و سیاه قلم با حضور وزیر بهداشت و دیگر مسوولان شرکت کننده، دیگر برنامه این آیین اختتامیه بود.
هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور از روز شنبه در شیراز آغاز شده بود و امشب با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان پایان یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: