کد خبر: ۳۴۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۰۷ تير ۱۴۰۳ - 2024June 27
نهاد ناظر بر امنیت بهداشت انگلیس روز پنجشنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۳) با صدور بیانیه‌ای از مرگ یک شهروند این کشور بر اثر ابتلا به باکتری «اشریشیا کولای» موسوم به «ای‌کولای» خبر داد.
شفاآنلاین »سلامت»آژانس امنیت بهداشت انگلیس اعلام کرد که این فرد علاوه بر عفونت ناشی از «ای‌کولای»، دچار بیماری‌های زمینه‌ای بوده و در ماه «مه» جان باخته است.

به گزارش شفاآنلاین:شیوع «ای‌کولای» در انگلیس از ماه گذشته خبرساز شده است. طبق اعلام آژانس امنیت بهداشت انگلیس ۲۷۵ نفر تا تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) به این بیماری مبتلا شده‌ که از این تعداد ۱۸۲ مورد در انگلیس، ۵۸ مورد در اسکاتلند، ۳۱ مورد در ولز و چهار مورد در ایرلند شمالی شناسایی شده‌اند.

دانشمندان انگلیسی، منشاء این باکتری را در برخی سبزیجات آلوده ردیابی کرده‌اند. برخی فروشگاه‌ها در اقدامی پیشگیرانه این اقلام را جمع‌آوری کرده‌اند اما طبق اعلام آژانس امنیت بهداشت انگلیس شمار موارد ابتلا به این بیماری متوقف نشده است.

«اشریشیا کلی» یک بیماری گوارشی است که می تواند به اسهال خونی در افراد منجر شود. این بیماری در کودکان عفونتی را ایجاد می‌کند که بین سه تا ده روز پس از آلودگی خود را با اسهال خونی، درد شکم و استفراغ نشان می‌دهد. اشریشیا کلی همچنین می‌تواند پس از یک هفته شدت پیدا کند و در حدود ۱۰ درصد موارد حال بیمار را وخیم کند.

مقام‌های بهداشت انگلیس به مردم توصیه‌ کرده‌اند که سبزیجات و میوه ها را پیش از خوردن شسته و ظروف و سطوح آشپزخانه را به ویژه زمانی که با مواد غذایی خام در تماس بوده‌اند، ضدعفونی کنند. عدم مصرف آب آشامیدنی تصفیه نشده از دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی دولت انگلیس است.

گفتنی است، آژانس امنیت بهداشت انگلیس چندی پیش نیز از شیوع نوعی بیماری انگلی در آب‌های آشامیدنی مناطق جنوب غرب این کشور خبر داد و به مردم این مناطق توصیه کرد که پیش از نوشیدن آب، آن را بجوشانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: